Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Aan de onderkant vast zetten bij een niet actief paard is sowieso een recept voor vasthouden/ vastzetten.
Ik zou er helemaal niks aanknopen voordat je hem gewoon actief leert te maken aan de longe vanuit je zelf. Ik denk dat je beter goede longeerlessen kunt gaan volgen om zelf te leren hoe je een paard actief maakt aan de longe.
Je paard is zeg maar "niet aan de zweep" zoals ie ohz "niet aan het been" zou zijn. Zonder dat kun je nooit iets..dus leren goede positie in te nemen en consequent te zijn/ worden in je hulpen is het enige wat je kan helpen op dit moment. Vergeet al die hulpmiddelen voorlopig even, die werken alleen maar tegen je als je de basisvoorwaarden niet voor elkaar hebt.
Nana_x0x schreef:Elisa2 schreef:Aan de onderkant vast zetten bij een niet actief paard is sowieso een recept voor vasthouden/ vastzetten.
Ik zou er helemaal niks aanknopen voordat je hem gewoon actief leert te maken aan de longe vanuit je zelf. Ik denk dat je beter goede longeerlessen kunt gaan volgen om zelf te leren hoe je een paard actief maakt aan de longe.
Je paard is zeg maar "niet aan de zweep" zoals ie ohz "niet aan het been" zou zijn. Zonder dat kun je nooit iets..dus leren goede positie in te nemen en consequent te zijn/ worden in je hulpen is het enige wat je kan helpen op dit moment. Vergeet al die hulpmiddelen voorlopig even, die werken alleen maar tegen je als je de basisvoorwaarden niet voor elkaar hebt.
Ik ben het helemaal eens met Elisa. eerst voorwaarts en dan komt de rest! het enige dat je met hulpteugels dan doet is je paard tegen werken.
probeer anders eens op een andere plaats te longeren dan is hij mss wat enthousiaster? bv op de weide of in een andere ruimte.
probeer ook veel af te wisselen voor je paard, hij vind het mss ook wat rap saai!
maar eerst voorwaartsveel succes!
Rena100 schreef:Veel overgangen maken, desnoods wat balkjes er neer leggen. Ik zie op het los filmpje een paard dat zich nog steeds vast zet, ik zou daar meer aan gaan werken. Hoe doet ie het onder het zadel? Zet ie zich dan ook vast?