Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mizora schreef:Goed eiwit bijvoeren, in eerste instantie pak ik naar luzernebrok. Vanwege de slokdarmverstopping zou ik het 10 minuten weken zodat de ergste groei eraf is. Maar als hij dat niet verdraagt zou ik kijken naar subli atleet of pavo topsport of iets dergelijks.
Lise81 schreef:Geef het vooral tijd (en met rijden een goed passend zadel tzt)
Balkjes draven zou ik eerder doen dan vastzetten met bijzet e.d en iemand met ervaring er bij voor hulp - als je een paard goed in balans kan laten lopen aan de longe en in een bepaald ritme dan laat hij zijn lijf los, zakt zijn hoofd, kantelt zijn bekken en treed hij verder onder met zijn achterbeen en spant hij zijn buikspieren dus aan en wordt de rug ook getraind....
Dat is knap werk
Diddykong schreef:Op zich hoort een paard niet al zijn rugspieren kwijt te raken bij rust. Wel wat, maar is het nu echt kaal, is dat dan niet meer een teken dat hij te weinig eiwit gevoerd krijgt? Mijn oude arabier viel in op de spieren als ze te mager was. Ik zou ook kijken naar het voer in elk geval. Ik neem aan dat er niet alleen een verstopping speelde? Aangezien dit vaak niet zo heftig is dat ze er dan 5 maanden uitliggen. Hij zal daarna dan toch ziek geworden zijn of zo? Of minder goed gegeten? Ik denk dat je het verlies in bespiering dan ook in die richting moet zoeken.
XavierB schreef:Over welke spieren heb je het dan? Ik vermoed dat je het vooral hebt over de m. longissimus dorsi en de m. latissimus dorsi.
Nu die spieren vervullen vooral een functie in de Schwung, dat is in het overzetten van de kracht gegenereerd door de achterhand naar voren toe.
Het is dus belangrijk die Schwung te genereren door kwaliteiten als impulsie te ontwikkelen, maar teven door ontspanning te hebben, waardoor de schwung vrijelijk doorheen de rug kan bewegen en de rugspieren effectief werken, en door rechtheid te bevorderen waardoro de rugspieren op een eigenlijke wijze worden aangewend.
Noelleke schreef:XavierB schreef:Over welke spieren heb je het dan? Ik vermoed dat je het vooral hebt over de m. longissimus dorsi en de m. latissimus dorsi.
Nu die spieren vervullen vooral een functie in de Schwung, dat is in het overzetten van de kracht gegenereerd door de achterhand naar voren toe.
Het is dus belangrijk die Schwung te genereren door kwaliteiten als impulsie te ontwikkelen, maar teven door ontspanning te hebben, waardoor de schwung vrijelijk doorheen de rug kan bewegen en de rugspieren effectief werken, en door rechtheid te bevorderen waardoro de rugspieren op een eigenlijke wijze worden aangewend.
Hoe kan ik zijn achterhand dan naar voren te krijgen