[AR] Nieuwe banden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Nieuwe banden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 18:25

Mijn wagen staat al ruim een jaar stil.
Reden: vastzittende remmen en totaal geen zin meer ivm veiligheid op de weg.

Nu staat paard meer stil als dat hij beweegt en denk ik er toch over mijn wagen te laten maken.
Voor verkoop is het ding nu ook niet veel meer waard terwijl het een super mooie wagen is.
Echter moeten er dan ook 4 nieuwe banden onder. Deze moesten 3 jaar terug eigenlijk al vervangen worden maar toen ging het nog net.

Is het verstandig om dan ook gelijk nieuwe binnenbanden te nemen? Drogen die ook uit?
Ik ben even een prijslijst aan het maken en gok dat het mij zeker 300 euro gaat kosten om de wagen weer rijdbaar te krijgen.

En dan heb ik het nog niet over het tuig, een setje schoenen en voor mij persoonlijk zou er ook een andere stoel op de wagen moeten :x

Een handig iemand in nh is welkom :D

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:45

als je de banden vervangt ook zeker nieuwe binnenbanden doen. dat zijn de kosten ook niet.
die hebben ook te lijden van het staan. en je wilt niet na een tijdje een band er weer af moeten halen omdat een binnenband kapot is.
en als de remmen vastzitten moeten die helemaal los / uit elkaar gehaald worden en schoongemaakt. dan weer erop zetten en remvloeistof bijvullen.

buitenbanden kosten gemiddeld 60,- euro per stuk. binnenbanden zo'n 15 euro per stuk.
en heb je geen koetsenhandelaar in de buurt zitten. die kunnen vaak ook de remmen weer schoonmaken e.d.
gelukkig kunnen wij deze dingen zelf. ;)

Sandrina

Re: Nieuwe banden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:21

Ga met de maten van de wielen naar de brommerhandelaar. Daar kosten banden en binnenbanden minder. Succes!