Ik heb een superleuke verzorgpony van 26 jaar. Hij heeft een oude blessure aan zijn achterhand waardoor ik weinig meer rij ( af en toe een rondje stappen )
Dus ik wilde graag wat grondwerk en vrijheidsdressuur doen

Ik begon ongeveer 4/5 maanden geleden met netjes aan een los touwtje naast mij meelopen, stap en stil staan als ik het zeg, en uiteindelijk lukt het ook zonder touwtje

Daarna ben ik verder gegaan met vrijheidsdressuur. Hij kent nu: likken, shake, begin van flemen, jambette, achteruit en op blok staan.
Hij vond het telkens erg leuk en werd erg enthousiast, maar hij bleef braaf.
Sinds ongeveer 2 weken begin hij helemaal wild te worden. Als ik met snoepjes of stukjes wortel aan komt wordt hij heel druk en loopt absoluut niet braaf meer mee, Niet mee willen lopen of wegrennen.
Ik weet echt niet meer hoe ik hem rustig hou!
Ik probeerde het eerst zonder voedselbeloningen, maar dan deed hij het amper.
Ook heb ik de basis erin zitten, bij voedsel weigeren weet hij heel goed dat hij weg moet kijken, maar volgensmij werkt dat verder niet bij ons.
Ik doe vd altijd in de paddock ( hij kan er vanuit zijn stal ook altijd inlopen ) maar zonder dat ik een beloning mee heb doet hij daar hartstikke braaf. Er is geen mogenlijkheid om het ergens anders te doen
Heeft er misschien iemand tips over hoe ik hem rustig kan houden?
Xx