Ik gebruik vooral natural horsemanship als basis voor mijn oefeningen, samen met targettraining en clickertraining. Daarnaast zijn agility en vrijheidsdressuur hier ook grote hits bij de paarden
Grondwerk, gericht op Pressure-Release(methode van Jonathan Field). Dit werkt voor mij en mijn paard erg goed. We zijn een beetje bezig geweest met vrijheidsdressuur maar daar heb ik zelf het geduld niet helemaal voor hihi. Dus inmiddels doen we dat eigenlijk niet meer.
Vrij veel Werk aan de hand (korte teugel), werk aan de lange teugel, longe werk (niet alleen rondjes laten lopen, maar voltes vergroten/verkleinen, actieve overgangen, stelling/buiging), dubbele longe, grondwerk aan een leadrope
Ik doe met mijn paard af en toe vrijheidsdressuur om lekker te ontspannen en voor de afwisseling. Ze kan wat basis dingen zoals kusje geven, voetjes optillen, rondje draaien, buigen en een knuffel geven. Nu ben ik bezig met op het blok staan.
Isabel_k
Geplaatst: 29-09-17 21:23
Xladywax schreef:
Isabel_k schreef:
Ik doe vaak Parelli, NH en liberty oefeningen Soms ook vrijheidsdressuur.
Klinkt inspirerend! Kan ik jou even een pbtje sturen ivm parelli en liberty? Ik heb een aantal vraagjes