Vrijheidsdressuur Que's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kionasuppie

Vrijheidsdressuur Que's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 13:43

Hallo bokkers!

Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar bezig met Vrijheidsdressuur en we vinden het super leuk om te doen.
Nu wil ik langzaam aan wat gaan verfijnen in mijn hulpen maar ik weet niet wat duidelijke que's zijn hiervoor.

Shake - aan de linkerkant van haar hoofd schudden met mn vinger - 'shake'
Fleem - Vinger vanaf haar lip omhoog brengen - 'Fleeeeeeemmm'
Kusje - op mijn wang tikken - "*kusgeluidje*'
targetten - tikken op target - 'Touch'
Stijgeren - 1x op grond tikken en dan zweep omhoog brengen (enkele meters afstand) - 'ssssssssshhhhhhhh'
Spagaat - Tussen de voorbenen op de grond tikken - 'Wijd'
Buiging - rechterkant naast haar staan en druk op de singelplek - ??
Compliment - Linkerkant naast haar staan en been optillen, dan zakt ze - ??
Berggeit - nog alleen met balkje, geen que voor nog.. ze doet het nu door snoepje te willen pakken maar achter het balkje te blijven staan - ??
Achterhand naar mij toe zetten - zweepje boven haar heup - ??
Rondje draaien - Met mijn hand een cirkelbeweging maken - ??

Dit is wat ze nu kan, Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen met duidelijke signalen daar waar de vraagtekens staan, dit betreft dus stemcommando's
Buiging en compliment wil ik uitbereiden naar que's met zweepje (Dus dat ik rechtop kan blijven staan) en stem, maar hoe? en wat?

Ik ben benieuwd of ik er wat van opsteek. We hebben uiteraard af en toe VD les maar nu een tijdje niet gehad. ben dit wel weer van plan als ik een goed iemand in drenthe kan vinden :D

Als afsluiter nog een leuke foto:

Afbeelding

Afbeelding

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:07

Leuk topic dit!

Ik heb even je vraagtekens gekopieerd, en er even bij gezet wat ik voor stemcue heb bij deze kunstjes.

Buiging - rechterkant naast haar staan en druk op de singelplek - "Buig" gebruik ik
Compliment - Linkerkant naast haar staan en been optillen, dan zakt ze - Hier zeg ik eigenlijk ook gewoon "compliment"
Berggeit - nog alleen met balkje, geen que voor nog.. ze doet het nu door snoepje te willen pakken maar achter het balkje te blijven staan -- "Geit" Hahahah lekker simpel :')
Achterhand naar mij toe zetten -- Heuptarget gebruik ik het wordt "heup" gewoon voor hihi
Rondje draaien - Met mijn hand een cirkelbeweging maken (doe ik ook) - Ik zeg altijd "rondje"

kionasuppie

Re: Vrijheidsdressuur Que's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 14:09

Ah okee! Dankjewel Justine!
Ik vond dat het zo snel op elkaar ging lijken.. daarom was ik erg geïnteresseerd in wat andere mensen doen.. :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 14:14

Haha jaa heel herkenbaar. Vind het ook altijd leuk om de cues van anderen te zien. Ik hou het graag simpel. Ik schrijf ook voor mezelf op in een documentje wat al mijn commando's zijn zowel qua lichaamstaal en stemcue haha. Zo kan ik ook zien of dingen niet teveel op elkaar lijken en ze die door de war kan halen.

Ze kan ondertussen zoveel dat dat wel fijn is om bij te houden. Maar in principe maakt het niet zoveel uit welk woord je gebruikt, je zou als het ware gewoon banaan kunnen zeggen als cue voor bijv steigeren en het zo aanleren:')

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 14:19

Hahahah ik zie dat dus helemaal voor me he... 'Banaaan' :')
Ik heb een sis geluid omdat die niet snel te verwarren is.. hierdoor stijgert ze alleen op dat commando!

Weet jij toevallig nog iemand in mijn omgeving voor les?

Hmm jaa bokt is nu mijn documentje aan verzamelingen..
Wil heel graag nog het liggen aanleren maar dat doet ze dus niet na het wassen etc.. dus dat schuiven we langzaam door tot ze er ooit klaar voor is.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 09:03

Niemand meer? :(

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:40

Leuk om de stem en handgebaren uit te wisselen!!

Ik heb het volgende bij Nadja

Toeteren - Toeter in linker hand en met rechter hand naar toeter wijzen - Stem commando Toet
Schudden met hoofd - rechter hand naast linker kant van nadja der hoofd - Stem commando : Schud
Flemen- wijsvinger uitsteken en dan een omgekeerde J maken - Stem commando: Lipje
Liggen - met zweep onder der buik tikken - Stem commando: Down
Zitten - eerst laten liggen daarna omhoog laten gaan - Stem commando: Zit
Op het blok - recht voor het blok neer zetten - Stem commando: Op
Rondje lopen - Voor pony staan en dan linker hand langs rechter kant - Stem commando: Rondje
Jambette -Zweep op schouder - Stem commando: Pas
Buiging - zorgen dan voorbenen gelijk staan, hand op singelplek - Stem commando: Buig
Spaanse pas - zweep als een soort target voor borst houden klein tikje - Stem commando: eigenlijk niet van toepassing haha
Steigeren- op paar meter voor haar staan, iets door me knieen gaan, zweep rechts in hand, en dan terwijl ik omhoog kom uit met knieen ook me armen omhoog dat ik lang wordt- Stem commando: Up
Gapen - met heeeeeel veel geduld gekregen, geen hand commando - Stem commando: Gaaaaaaaap
Achteruit lopen -tikken met de zweep op der kont. Als ik ook links tik gaat kont links, rechts tik is rechts en als ik in midden tik gaat ze recht achteruit haha. -Stemcommando in begin was het gewoon Terug

Bij Bailey heb ik alle commando's het zelfde ze kan alleen nog niet veel ze kan:
Schudden met hoofd, Jambette, Toeteren, Op het blok, begin van lipje en rondje

Amberkelsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:58

Leuk topic dit! Dit zijn mijn commando's

Rondje draaien: aan linkerzijde staan en rondjes met mn hand maken en "rondje"
Flemen: met mn vinger op en neer en dan "fleem"
Berggeit: laag bij de grond zitten en dan aan de rechterkant naast dr benen tikken op de grond en dan "geit"
Steigeren: paar meter voor haar staan, zelf eerst iets meer in elkaar gezakt en iets lager gaan en dan tik op de grond en zweep omhoog doen en als commando "up"
Shake: met mijn hand naar (het voor haar) linkeroor en dan met mijn vinger heen en weer en "shake"
Jambette: aan de kant staan van het beentje die ik wil dat ze omhoog doet en dan met de zweep het beentje aantikken en "pas"
Touch: knop van het zweepje op de plek houden waar ze hem aanraakt en "touch"
Cirkelen: het tempo aangeven met mn stem en met mijn hand een uitnodigende beweging maken.
Spaanse pas: op haar borst tikken en met mijn stem ook voor het tempo.
Buiging: hand op de singelplek en "buig"