Ik weet niet of ik dit topic nu hier, of op YRT moest plaatsen, sorry als het fout staat! Ik heb trouwens heel veel gezocht en kon wel topics vinden over de jambette maar niet over mijn vraag, ook niet heel recente.
Ik ben een paar dagen geleden begonnen met het aanleren van de jambette. Ik doe dit samen met mijn zusje, werkt heel goed (zij houdt het halstertouw vast en geeft de beloning, ik click en doe de jambette).
Nu weet ik dat het moment waarop je clickt heel belangrijk is. We zijn nu in zo'n 'fase' dat ze vanuit stilstand haar been optilt, en ook 6 seconden ongeveer vasthoudt, maar dan precies op de manier zoals ze haar been optilt als je bijv gaat hoevenkrabben, daarna gaat ze dan 'slaan' maar gecombineerd met schrapen.
Maar wanneer moeten we nu clicken? Zodra ze haar been optilt maar dan nog 'gevouwen' zodat je het als ze dat goed beheerst later kan uitbouwen naar een gestrekt been, of clicken als ze gaat 'schrapen' maar hem wel helemaal strekt, zodat we later kunnen oefenen met de duur van het been strekken?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden/ervaringen!
Groetjes, Eenhoorni