Mijn lieve tinker merrie is zojuist bevallen van een super lief veulentje! (22 juni 2017)
Alleen de merrie is iets te beschermend tegen over het veulen..
Als er tussen het veulen en merrie meer dan 1 meter afstand komt word ze al gek... Het is ook onmogelijk om mijn merrie mee te nemen ergens naar toe als het veulen niet mee loopt..en ho maar dat ze op dat moment rekening met je houd want als het moet rent ze gewoon door je heen!
Wel mag ik gewoon bij het veulen komen daar heeft ze totaal geen problemen mee.
Heeft iemand wat tips of oefeningen hoe ik haar een beetje kan leren scheiden van het veulen?
Zodat ik later mijn merrie wel weer kan oppakken..
Groet!

even voor meer duidelijkheid:
- Ze gaan niet uit elkaar.
- Het is puur om iets meer ruimte tussen de moeder en veulen te creëren zodat ik ze gewoon mee kan nemen naar bijvoorbeeld een poets plaats of paddock zonder gedoe. Het veulen loopt nog niet helemaal goed mee maar daar word aangewerkt.
- Op papier is ze van een boer bij mij in de buurt maar die doet eigelijk niks met der behalve fokken. Ik verzorg der en doe eigelijk alles met der van inrijden tot noem maar op.. vandaar dat ik het 'mijn tinker merrie noemde'. Hij heeft meerdere tinker merries staan waar hij mee fokt voor de hobby! Ik ben begonnen met verzorgen toen ze net 2 maanden drachtig was. Nu wil ik niet zeggen dat hij niet naar de paarden om kijkt want hij voert ze gewoon netjes elke dag en zet ze in de wei ect. maar hij is ook al op leeftijd waardoor rijden en wat activere dingen er ook niet echt meer in zitten.