Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fleurtjeuh schreef:Ah kijk, dat vraagteken was er eerder niet.
Persoonlijk denk ik niet dat het hetzelfde is. Een minipaardje is beter te houden als hij uit zn plaat gaat, een paard is behoorlijk was zwaarder en zal je mee kunnen sleuren.
Verder is het helemaal afhankelijk van karakter van de dieren, en hun voorgeschiedenis. En hoe je het beleren aanpakt natuurlijk.
Punz schreef:Even generaliserend: daar waar een pony zelf de kop er nog wel bij weet te houden, en je ze meestal niet tegen zichzelf hoeft te beschermen, moet je dat bij een paard allemaal wél.
fleurtjeuh schreef:Ah kijk, dat vraagteken was er eerder niet.
Persoonlijk denk ik niet dat het hetzelfde is. Een minipaardje is beter te houden als hij uit zn plaat gaat, een paard is behoorlijk was zwaarder en zal je mee kunnen sleuren.
Verder is het helemaal afhankelijk van karakter van de dieren, en hun voorgeschiedenis. En hoe je het beleren aanpakt natuurlijk.
Punz schreef:Yup... ponys zijn stronteigenwijs soms , maar passen iha iets beter op zichzelf..
ik bedoel maar
Dat wat er met de gemiddelde shet uitgehaald wordt... dat hoef je met een paard echt niet te proberen..
Punz schreef:Absoluut níet te vergelijken!!
Even generaliserend: daar waar een pony zelf de kop er nog wel bij weet te houden, en je ze meestal niet tegen zichzelf hoeft te beschermen, moet je dat bij een paard allemaal wél.
Rot gezegd: als je alleen nog maar ervaring hebt met je minipony, dan moet je dit met dit paard NIET zonder heel degelijke begeleiding gaan doen. Het gaat gewoon anders niet goed. Rot voor jou, maar mogelijk met heel nare gevolgen voor het paard...
Lief / niet lief zijn van een paard doet er hier verder niet toe. Echt niet...
En ik weet dat je dit vast niet wil horen, maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als dit je eerste paard is waar je mee werkt dan zonder gedegen begeleiding hier gewoon NIETS mee doen..
Punz schreef:Ik ben werkelijk geschokt dat er hier echt gedacht wordt dat een kind, puber net zo makkelijk met een paard aan de slag kan dan met een shet.
Want dat is dan toch wat er dan beweerd wordt.
TS: heel verstandig!!
Met goede begeleiding door iemand met veel ervaring, kan het voor jou ook een mooie leerervaring worden. In je eentje hier mee aan de slag gaan, of onder begeleiding van iemand zonder verstand van zaken, is dan toch al snel risicovol.
Top dus dat je het onder begeleiding gaat doen!