Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelijn schreef:Hoe oud is je hafje? Hoe ver is hij opgeleid?
Stel hem niet te laag en te rond in met de hals want dan kan hij met zijn achterbenen niet voldoende grote passen maken. Ik zou nu eerst zorgen dat hij van achteren uit actief en voorwaarts is... en nog even dat nageven laten zitten. Je hebt soort valse aanleuning als hij daarbij niet actief kan blijven en op de voorhand valt. Dus eerst met zeer licht contact voorwaarts en even laten zitten waar hij dan zijn hoofd houdt. H
Evelijn schreef:En een chambon? Die werkt alleen in als hij echt zijn hoofd veels te hoog houdt. En geeft dan ook druk achter de oren. Ik vind dat zelf een mooie hulpteugel. Die longeerkoorden die over de rug en tussen de voorbenen naar het bit gaan, die vond ik ook veels te onrustig.
FatCat schreef:Evelijn schreef:En een chambon? Die werkt alleen in als hij echt zijn hoofd veels te hoog houdt. En geeft dan ook druk achter de oren. Ik vind dat zelf een mooie hulpteugel. Die longeerkoorden die over de rug en tussen de voorbenen naar het bit gaan, die vond ik ook veels te onrustig.
De gouge kan je ook proberen. Is vergelijkbaar met de Chambon maar paard gaat er iets ronder mee lopen in de rug en iets minder lang/diep met hoofd.
Ook veel overgangen maken.
Wat vind je instructice? Ik denk dat zij in een betere positie is om iets aan te raden?
Evelijn schreef:Ik zou juist niet een gogue doen... juist omdat je hem dan weer van het bit vast zet richting buik en je juist niet wil dat je nu de vrijheid van de hals belemmert omdat paard nu hals nodig heeft om in nieuw evenwicht te komen waarbij hij zijn achterbenen grotere passen nemen... ja met gogue kan je de hals ronder instellen maar probleem van paard was juist dat hij in valse aanleuning op de voorhand ging hangen en weinig deed met de achterhand. Dus eerst maar eens actief van achteren zonder dwang van voren alleen heeft hij dus misschien wel kleine grens nodig als die echt helemaal als giraffe blijft lopen.
Evelijn schreef:Ik zou juist niet een gogue doen... juist omdat je hem dan weer van het bit vast zet richting buik en je juist niet wil dat je nu de vrijheid van de hals belemmert omdat paard nu hals nodig heeft om in nieuw evenwicht te komen waarbij hij zijn achterbenen grotere passen nemen... ja met gogue kan je de hals ronder instellen maar probleem van paard was juist dat hij in valse aanleuning op de voorhand ging hangen en weinig deed met de achterhand. Dus eerst maar eens actief van achteren zonder dwang van voren alleen heeft hij dus misschien wel kleine grens nodig als die echt helemaal als giraffe blijft lopen.