[AR] Te hoog bokkussen help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noekiee18

Te hoog bokkussen help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 18:45

Ik heb net een nieuwe recreate wagen gekocht en hierop zat dus al een verhoogde bok. Nu is mijn probleem dat ik het echt verschrikkelijk vindt zitten en veel liever net zo laag zit als mijn bijrijder. Iemand die hier tips voor heeft of weet waar ze dit voor je aanpassen? Ik woon boven in Friesland i.v.m evt tips voor bedrijven.

assie

Re: Te hoog bokkussen help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:23

Je zou Bosgra in Hurdegaryp eens kunnen benaderen?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:12

Ik vond het eerst ook raar zitten, maar het was even wennen en nu vind ik het raar om zo laag te zitten, dus je kunt het nog even proberen :), wie weet.
Ik heb trouwens laatst ook een wagen met twee bokkussens gezien, misschien gemakkelijker er een bij op te zetten dan de bokkussen er af te halen, neem tenminste aan dat het geen los bokkussen is.

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 11:40

Bedankt! Ik heb het idee totaal geen steUn in de rug te hebben en ik kan amper bij de grond zal zo eens even een foto maken

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 09:02

Afbeelding niet heel duidelijk maar kon op het moment even geen andere vinden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:38

Ik denk A dat de hoogte juist goed is; zo kun je over de paarden kijken ipv er tegenaan. En B dat je een blok onder je voeten moet krijgen als je niet bij de grond of pedalen kunt. Laat er inderdaad een koetsenbouwer naar kijken.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:22

Een blok is niet mooi en meestal ook maar voor even, als klein(dochter)/zoontje eens wil mennen, hier gebruiken ze dan meestal een kistje of een dikke plank, maar dan kun je nog steeds moeilijk bij de pedalen.
Wij hebben op onze shet wagens een los bokkussen liggen, nou ja los, wij zetten hem vast met een riem, is een dunnetje, misschien is dat iets, dat grote bakbeest eraf en zo'n bokkussen erop, heb je ook je steun in de rug.
Deze hebben wij: https://www.koetsonderdelen.nl/a-253662 ... sen-opleg/
Anders een stuk schuimrubber en skai halen bij Jan Sikkens en zelf een kussen maken, je hebt een voorbeeld tenslotte.
Wagenmakers zijn er niet zoveel in Friesland, Groningen en Drenthe, wij zijn allemaal doe-het-zelvers geworden ondertussen :).

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 00:57

Nee klopt inderdaad had al even gezocht maar er is vrij weinig keus in Friesland. Heb er vandaag voor het eerst mee gereden en mis inderdaad de steun in de rug. Plus dat ik het gevoel heb veeel te hoog boven het paard te zitten.