Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muztang schreef:voor de sulky
[ [url=m/I5AO9C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Muztang schreef:Bdankt iedereen voor de reacties. Ik zie inderdaad 2 ringen bij het bit, 1 voor de teugels en 1 voor de bakstukken. De dravers waren echt prachtig om te zien en inderdaad bijzonder dat ze met zoveel paarden heel dicht bij elkaar rijden.
Hier nog 2 foto's van het bit.
onder het zadel
[ [url=m/C0xipR.jpg]Afbeelding[/url] ]
voor de sulky
[ [url=m/I5AO9C.jpg]Afbeelding[/url] ]
RoyalMemory schreef:Change3x schreef:Ik vind het maar niks, dat rennen met weggedrukte ruggen...
Je hebt leuke foto's gemaakt!
Als je geen verstand van zaken bent is het soms wijzer om je van commentaar te onthouden
Ragdollcat schreef:Change3x schreef:Ik vind het maar niks, dat rennen met weggedrukte ruggen...
Je hebt leuke foto's gemaakt!
Het zijn geen dressuurpaarden die rond en strak in de krul moeten gaan lopen en daar krijgen ze helaas ook nog eens blessures van ook.
BravoT schreef:Het opzet om het hoofd van een paard omhoog te houden is voor zijn balans. Net als een dressuurpaard een balans punt heeft dat ie zichzelf kan dragen heeft een draver een balans punt dat ie makkelijk kan hard draven . Het is niet de bedoeling dat het hoofd dubbel gevouwen omhoog gehouden Wordt, de richtlijn is ongeveer horizontaal. Voornamelijk is het opzet voor de laatste km a 500 m. Paarden worden dan wat moe. Laten hun hoofd dan hangen waardoor ze uit balans raken en springen. Uiteraard zijn er ook wat uitzonderingen. Die eerste foto met 2 bitringen daar zit een speelkettinkje bij in. Hier kan je niet mee sturen. Deze is paar cm langer dan het bit en zijn allemaal ringetjes van ongeveer 1 cm aan elkaar. Dit is voor zenuwachtige paarden die daar dan even hun frustratie op kunnen loslaten door erop te kouwen en mee te spelen met hun tong.
Er zijn verschillende opzetten van een lerenriempje onder de kin of metalen opzetbitjes in de mond. Net als bij rijpaarden je verschillende scherpte bitten hebt.