Camillawolf schreef:Ze is trouwens introvert, erg lui en doet t alleen voor het eten..
Hihi dat verklaart wel waarom ze wegrent. Er is 'niks in het' voor haar.
Het is kunst om het voor haar leuk en interessant te maken.
Je kunt Parelli Level 1 gaan volgen en zo langzaam uitbouwen.
Als je me een pbtje doet met waar je woont kan ik je wellicht tippen over een goeie instructeur.
Er zijn topics over horsenalities hier op bokt. Ik zou je aanraden je vraag ook te stellen in het Left brain introvert topic. Daar kun je wellicht tips krijgen die helpend zijn voor jouw paard type.
Wat anderen ook al zeiden is dat je het kleiner moet maken dus heel klein stukje los op de cirkel en voordat het 'mis' gaat, haar bij je roepen en belonen. Zodat ze gaat begrijpen dat op de cirkel blijven een oefening is en je haar niet 'random' los laat.
Je kunt eerst online gaan oefenen met 'figure 8' of touch it, dat kun je wel vinden op youtube denk ik.
Ook 4 pionnen op de cirkel zetten kan helpen, dan laat je haar van pion tot pion gaan en beloon je haar, gaat dat goed, dan vraag je 1 % verbetering. En zo bouw je het dan uit.
Los cirkelen is een van de moeilijkste oefeningen en vraagt een goeie basis in je horsemanship. Ik zou daar eerst nog meer aan gaan werken. Dan krijg je het ineens kado vaak.