Overstap naar Grondwerk / Werken aan de hand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tijger22

Overstap naar Grondwerk / Werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 16:54

Hoi lieve bokkers!

Al mijn hele paardenleven sta ik open voor alle trainingsmethodes en disciplines van de paardensport.
Zo heb ik al diverse takken gehad... Springen, Dressuur, SGW, Mennen, Western, trainingsmethode Emiel Voest en vrijheidsdressuur.
Western vond ik enorm interessant, net zoals de trainingsmethode van Emiel Voest.
Nu wil ik me gaan verdiepen in grondwerk en het werken aan de hand.

Dit wil ik gaan doen met mijn lieve (al bijna opa) fjordje en zijn grote vriendin.
Mijn fjord Frits heeft 5 jaar terug in trainingen op Z niveau gelopen en heb hem hierin zelf beleerd, daarna heeft hij een aantal jaar stil gestaan en ben ik hem nu weer aan het oppakken.
Dit keer wil ik hem veel vanaf de grond gaan trainen om te kijken hoe hij dit ervaart.
Ook zijn grote vriendin Flammie wil ik langzaam weer aan het werk gaan zetten.
Ze heeft een paar jaar geleden nog L springen gelopen met haar vorige ruiter.
Nu ze hoefkatrol heeft wil ik eerst vanaf de grond rustig aan op gaan bouwen.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste op kan pakken?
Ik ben al opzoek naar instructie op Bokt markt die me zowiezo hierin moet gaan begeleiden omdat ik een echte ''leek'' ben.

Wijslander

Re: Overstap naar Grondwerk / Werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:05

Sinds kort ben ik bezig met vrij werken en werken aan de hand. Mijn instructrice is Marieke van Exousia uit Bronkhorst. Haar lessen hebben veel diepgang, wellicht is het ook iets voor jullie!

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 17:07

Sonja89 schreef:
Sinds kort ben ik bezig met vrij werken en werken aan de hand. Mijn instructrice is Marieke van Exousia uit Bronkhorst. Haar lessen hebben veel diepgang, wellicht is het ook iets voor jullie!

Bedankt voor de tip! :)

Wijslander

Re: Overstap naar Grondwerk / Werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:14

Les is inderdaad wel echt aan te raden merk ik zelf, al hebben jullie natuurlijk een prachtige basis waar wij totaal niet in de buurt komen :D

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 17:27

Sonja89 schreef:
Les is inderdaad wel echt aan te raden merk ik zelf, al hebben jullie natuurlijk een prachtige basis waar wij totaal niet in de buurt komen :D

Na 5 jaar stil staan zitten wij natuurlijk wat bespiering betreft ook weer aan B niveau.
Dus het werken aan de hand leek mij op zijn leeftijd een mooie stap om rustig aan weer zijn spieren op te bouwen :)