Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moonlight17 schreef:Hier in Nederland is het mennen met een broek heel gebruikelijk. De vriendin waarmee en waarbij ik men rijd zelf wisselend met broek. Zij is regelmatig in Duitsland in de Bergen aan het mennen. Daar word het gebruik van een broek als levensgevaarlijk beschouwd. Een broek kan op een steile heling naar beneden de benen onder het paard uit duwen. Waardoor jij en je paard de berg af mag rollen. Echter hebben wij deze in Nederland niet tot amper, waardoor een broek wel als veiliger kan worden beschouwd.
Daphneeeej schreef:Ik heb een paard die veel melanomen onder de staart heeft (hele staartwortel) Daarom gebruiken we bij hem geen Culeron. Hieruit is eigenlijk gekomen dat ik nu helemaal zodner rugriem en broek rijdt. Maar alleen op een wagen met rem.
Dus bij wagens met een rem en een menner die ervaren genoeg is met de rem kan er zonder broek gemend worden.
aikon schreef:Ik ga mijn pony'tje mennen zonder broek, hij is er spaans benauwd voor gaat er echt bij zitten. Er komt een tweewieler achter die met een bindtuig vast gemaakt word. Zoals bij dravers de sulky vast gemaakt word. Niet de kliktuigen die tegenwoordig steeds meer gebruikt worden.