Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BETUWE schreef:De enige tip die echt helpt. Koop een Ifor Wiliams. Wij hebben hetzelfde gehad. 8 jaar lang. Paard stormde de trailer af. Blinde paniek is het. Laden, wachten in de trailer en tijdens het rijden ging allemaal goed. Maar zodra de klep open ging was het blinde paniek. De nieuwe eigenaar van ons paard heeft een Ifor Wiliams en hij loopt er heel netjes voor af. Geen paniek meer.
SilverS schreef:BETUWE schreef:De enige tip die echt helpt. Koop een Ifor Wiliams. Wij hebben hetzelfde gehad. 8 jaar lang. Paard stormde de trailer af. Blinde paniek is het. Laden, wachten in de trailer en tijdens het rijden ging allemaal goed. Maar zodra de klep open ging was het blinde paniek. De nieuwe eigenaar van ons paard heeft een Ifor Wiliams en hij loopt er heel netjes voor af. Geen paniek meer.
Dit is misschien ene goede oplossing maar ik ga echt geen nieuwe trailer kopen omwille dat dit paard van de trailer stormt.
Ik zou het probleem van mijn paardje liever oplossen zodat hij misschien iets nieuws leert.
wwillemijn schreef:Dit kun je eenvoudig oefenen door de controle te gaan nemen. Dwz oefenen! Stapje de klep op en weer achteruit, twee stapjes de klep op en weer achteruit. Dit opbouwen tot je helemaal in de trailer staat. Dit vaak blijven toepassen om resultaat te behouden. Half inladen en er weer uit. Let ook goed op je lichaamstaal.
BETUWE schreef:Het probleem van SilverS is dat zodra ze de stang er achter vandaan halen hij de klep afstormt.
Wij hebben dit probleem ook gehad. Zodra de klep open ging, ging hij al aanhalen om van de trailer af te komen. zodra de stang er achter vandaan was stormde hij volledig in paniek de trailer af. Hier zijn ook trailer deskundige bij geweest, niets hielp. Hij heeft het zelfs gepresteerd om onder de stang door op zijn knieen naar buiten te vluchten. Dit heeft 8 jaar geduurd. De huidige eigenaren hebben een Ifor Wiliams en het probleem is over. Ik wil alleen zeggen dat sommige problemen niet zijn op te lossen met trailer inlaad deskundige. Ik praat uit ervaring. Ik snap overigens heel goed dat je niet zo'n trailer wilt aanschaffen.