vrijheidsdressuur instrucice utrecht en vraag over belonen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

vrijheidsdressuur instrucice utrecht en vraag over belonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 08:19

Ik wil de vrijheidsdresuur met me haflinger weer op gaan pakken.

Nu ben ik opzoek na een instrucice in omgv utrecht. Zat al op de lijst te kijken maar stond er geen tussen. die mij even opweg kan helpen. Vooral liggen op comando, en blijven liggen vind ik een leuke oefening om te doen, net al de compliment. maar deze krijg ik er niet in bij hem haha.

En wat geven jullie al beloning? Hij wordt soms hebberig van snoepjes,en ik wil ook zeker niet te veel snoepjes geven. Geen zin in een te dikke haflinger.

Ook vind ik dat hij ook tevreden mag zijn met gewoon een aai.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:57

Volgens mij woont Captain (Hannah van Klompenburg) bij jou in de buurt.

Ik werk eigenlijk het liefste met gewone brokjes of eventueel musli, hoewel ik dat niet makkelijk geven vind. Maar hier werken paarden graag voor.

Tja, en dat hij maar tevreden moet zijn met een aai, zo werkt het helaas niet helemaal. Op het moment dat je bepaald gedrag vaker wil zien zal je dat gedrag op een manier aantrekkelijk moet maken om te laten zien. Dat kan door het gedrag te bekrachtigen. Bekrachtigen doe je door belonen. Maar een beloning is pas een beloning wanneer de ontvanger het als een beloning ervaart. Maw, wanneer jij mij wil bedanken voor iets en je bied me daarvoor een paar gerookte palingen aan zal ik een volgende keer niet snel genegen zijn om je nog eens te komen helpen. Want gerookte paling bijv daar jaag je mij echt het huis mee uit terwijl een ander er echt heel blij van kan worden.

Dus je kan wel willen dat je paard een aai als beloning ervaart, maar je paard bepaald dat, niet jij. En het kan natuurlijk echt zijn dat hij daar blij van wordt, maar bijvoorbeeld liggen is echt een zware oefening voor een paard, de kans dat hij dat vaker gaat doen enkel en alleen omdat jij daar blij van wordt is niet zo heel groot.

lunabreezer

Re: vrijheidsdressuur instrucice utrecht en vraag over belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:15

Misschien Thamar Gotthjalpsen, ze woont wat verder maar ze komt altijd naar haar lesklanten toe dus dat is misschien iets.
Ik heb het eerst lang met snoepjes gebrobeerd maar daar wet mijn shetje idd te dik van daarom doe ik het vanaf nu met Gwn simpel weg biks en als ik erg veel biks heb gegeven trek ik er een beetje eten vanaf als hij eten krijgt.

mvdbijl

Re: vrijheidsdressuur instrucice utrecht en vraag over belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:36

Vraag dagmar eens, unipown op instragram, zij komt bij utrecht vandaan en kan je zeker helpen..

Als je geen instagram hebt kan ik je met haar in contact brengen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 08:44

mvdbijl schreef:
Vraag dagmar eens, unipown op instragram, zij komt bij utrecht vandaan en kan je zeker helpen..

Als je geen instagram hebt kan ik je met haar in contact brengen.

Ik heb instagram en haar als goed is bericht gestuurd. Gebruik eigenlijk nooit instagram

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 12:52

Hoi! Met een instructeur in de omgeving Utrecht kan ik je niet zo goed helpen, maar als beloning kan je energie arme brokken gebruiken van een fatsoenlijk formaat. Heg gaat erom dat het paard een idee heeft dat het iets krijgt, dus een brokje kan al voldoende zijn. Succes!

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:24

Hoi TS,
Een beetje laat dus ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar Jolien Dalenberg van Paardenfeest kan je daar denk ik ook goed mee helpen.