Zoals verwacht blijkt het grootste werkpunt de dressuur te zijn. We werken al meer dan een jaar om hem rustig te leren stappen, rustig te leren draven, schakelen zonder druk te worden, vertrekken vanuit stilstand, ... Als het lastig wordt heeft hij gauw de neiging om van het bit af te komen en omhoog te gaan springen, bij het vertrekken of het schakelen kreeg ik dan ook regelmatig verzet.
In het begin vonden we geen bit voor hem, inmiddels heb ik een Sam Marsh bitje op maat laten maken voor hem en dit lijkt wel een goeie oplossing te zijn.
Op het einde van de zomer/begin van de herfst hebben we een goede periode gehad, hij stapte goed, draafde rustig en leek minder druk in zijn hoofd. We hebben ook 2x een wedstrijdje dressuur & vaardigheid gereden, telkens met nét geen winstpunt in de dressuur en wel een goede vaardigheid.
Ineens, zo rond november, begon hij echter terug drukker te worden. Aan de longe kan ik hem nog een beetje rustig houden, voor de wagen lukt dat helemaal niet meer. Stappen doet hij voor geen meter meer, in draf is het altijd een beetje vechten, en niks lijkt te helpen. We waren zo goed op weg, en nu lukt er ineens niks meer