[AR] Mengerelateerde artikelen bij niet mengerelateerde winkels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esthelle

Mengerelateerde artikelen bij niet mengerelateerde winkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 14:00

Sinds kort bezig met de mensport en ben erg nieuwsgierig waar jullie je spullen vandaan halen. Ik ben ook altijd wel een beetje opzoek naar de beste prijs, en kwam al twee dingen/oplossingen tegen die je niet 'perse' bij de ruitersportwinkel hoeft te kopen.

Ik hoop dat ik niet de enigste ben en misschien hebben jullie ook wel ideeën, leuk om met elkaar te delen :D

Paniekhaken
Veiligheidssluitingen voor broek en strengen bij de 'scheepswinkel' gekocht, zeiden dat er vaker
paardenmensen kwamen voor de sluitingen 35 euro voor 4 haken.

Van oogkleppenhoofdstel naar geen oogkleppen hoofdstel
Toch maar eens bij de schoenmaker langsgegaan, kostte 4 euro. Zie je helemaal niks van!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:19

Wij hebben ook nog zo'n echt ouderwets schoenmakertje in het dorp. Hij kijkt "die vrouw met die rare tuigen" altijd enigszins wantrouwend aan :D .
Heb hem uitsparingen in het kopstuk van het menhoofstel laten snijden, gaten in de strengen bij laten maken, riempjes inkorten. Wil nu mijn dubbele longeerlijn in tweeën hebben met een gesp ertussen zoals bij leidsels. Soms zegt hij "gooi maar wat in de KiKa - pot"

Verder idd de scheepsbenodigdheden winkel voor touwen (ik heb graag langere halstertouwen), de scheepswerf voor het maken van een hengstenrek in de trailer, in mijn schippersdorp allemaal geen probleem.

Hilary

Re: Mengerelateerde artikelen bij niet mengerelateerde winkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:27

Wij gaan naar de scheepsbenodigdheden winkel voor touwen, bijvoorbeeld voor in de hooinetten. Ook haal ik daar musketons etc. Onze schoenmaker maakt uitsparingen in kopstukken, repareert een leerbit er vraagt vervolgens "mag ik 'm wat langer houden en kijken of ik dat ook kan?" Tuurlijk joh. We even gezegd dat het in de mond van het paard moet, en dus niet met schoensmeer behandeld hoeft te worden :9

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:30

Voor het tandemrijden heb ik bij de hengelwinkel een lichtgewicht-werphengel gekocht en omgebouwd tot uitschuifbare tandem-zweep :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:48

Albert schreef:
Voor het tandemrijden heb ik bij de hengelwinkel een lichtgewicht-werphengel gekocht en omgebouwd tot uitschuifbare tandem-zweep :D

Grappig, mijn man vroeg me wel eens waarom ik geen telescoophengel gebruik om mee te mennen. Maar er zijn dus mensen die het doen :D

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:04

Bij langspan rijden is het echt ideaal :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:05

Fietsenwinkels met uitgebreid assortiment aan accessoires kunnen ook van pas komen. Riempjes van fietstassen gebruik ik nogal eens, lampjes op de koets (blokker heeft ze ook) , allerhande houders en steuntjes voor recreatief mennen, stukjes (oude) binnenband om snelsluitingen.
Zo ook automaterialen winkels. Hebben autostoelkussens voor op je bokstoel, autoshampoo, remmenolie, en remblokjes.