Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMoondance schreef:Kabayo schreef:Zitten de remmen niet vast door roest?
Ik heb nietecht last van roest op mijn sulky, zou ookwel raar zijn aangezien mijn sulky onder een zeil staat, niet?
Kabayo schreef:Mijn auto staat ook binnen, maar als ik die een tijd laat staan zitten de remmen ook vast door roest . En helemaal door natte periode of als t vriest, komt vanaf de grond he, niet van boven. Helpt een zeil niks tegen
Edit sjolvir verteld het beter
Fennadev schreef:Wat voor merk sulky heb je dan? Hij klinkt wel erg cavalettie achtig. Want ik heb mijn hca nu ook een paar maanden en die piept zeker niet. Waarom denk je overigens dat je met remmen veiliger bent? Remmen zijn in principe alleen handig als je veel heuvels hebt in je omgeving, zoals bv Limburg. Anders is de broek ook wel voldoende en als ze gaan rennen, houdt zo'n rem ze echt niet tegen.
Ik zou zelf dan even die ervaren menner waar je je pony hebt laten opleiden ernaar laten kijken
dingogirl schreef:Als je de wielen van de grond houdt, en je probeert ze rond te draaien, gaat dat dan? Als dat slecht of niet gaat zit je rem vast. Eventueel door roest of doordat de remolie met vriezen te dik wordt en niet meer goed door de leidingen gaat.
als je niemand hebt die verstand heeft van dit soort dingen, zou je naar een goede fietsenmaker of autogarage kunnen gaan. Daar is altijd wel iemand die handig genoeg is om dit op te lossen. Iedere koets of sulky heeft onderhoud nodig. Dus probeer alles netjes bij te houden om fijn en veilig te kunnen rijden.