Hulp/tips gevraagd m.b.t. grondwerk en andere zaken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annee_S

Hulp/tips gevraagd m.b.t. grondwerk en andere zaken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 17:12

Hoi bokkers!!

Ik heb een vraagje: sinds een paar weken ben ik de trotse bijrijder van een roodschimmel merrie van 23 jaar.
Nu wil ik met haar de training weer wat op gaan pakken (conditie opbouwen etc.).
Mijn plan is om het rijden (als het weer wat beter wordt) nu af te gaan wisselen met wat grondwerk zodat ik ook de spieren en/of conditie kan trainen op een andere manier.

Leuk plan, maar er is daar op stal eigenlijk niks.
We hebben een weide die eventueel kan dienen als rijbaan en op de hoek van de straat een braakliggend grasveld, waar we ook kunnen rijden/longeren.
Als ik in de "rijbaan" aan de slag wil gaan heb ik eigenlijk niks tot mijn beschikking. Geen pionnen, geen balken, geen staanders en zelfs geen bakletters.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik aan spullen komen die betaalbaar zijn en even kunnen dienen als "opstapje". Als een duwtje in de goede weg (totdat we natuurlijk beter materiaal hebben).

Bij mijn vorige bijrijdpaardje lagen er bijvoorbeeld 5 PVC-buizen in de bak en 4 autobanden.
Dan had je tenminste iets. In deze richting moet je ook denken.
Wie o wie kan mij even van wat tips/inspiratie voorzien zodat ik met dit paard aan de slag kan.
Ze wil namelijk zo graag aan de slag! :)
Alvast bedankt voor het meedenken! :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hulp/tips gevraagd m.b.t. grondwerk en andere zaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:25

Ik verplaats dit topic naar [TVG]Training vanaf de grond omdat het daar beter past.

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:57

OK, bedankt! :D

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:02

In de action vind je geregeld kleine pionnen. Ze zijn niet erg groot en als ze erop gaan staan zijn ze kapot :P maar ze kunnen nog steeds mee. Je kan er ook andere dingen vinden om mee aan de slag te gaan. Vaak bij het speelgoed of feestmateriaal. Ik heb er ballonnen, slingers, een opblaaskrokodil ... gekocht om te gebruiken. Maar ook een zeil, plastic lint ... heb ik er gevonden.
Verder kan je thuis ook eens kijken wat je allemaal hebt liggen. Zo kan je een plastic zakje aan je zweep/stick vastmaken om mee te desensibiliseren. Lege plastic flesjes om door te lopen ...

Bakletters kan je misschien ook makkelijk zelf maken? Gewoon de letters op papier schrijven en lamineren zodat ze beschermd zijn tegen regen, sneeuw ...
Misschien kan je ergens in een doe-het-zelf zaak ook buizen vinden voor een lage prijs?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:54

Lege emmers kunnen dienen om hindernissen mee te maken. Moet je nog wel wat palen regelen. Of je zet er stuk of 8 op een rij dan heb je ook een hindernis. Ze kunnen ook dienen als pionnen om mee te slalommen of 8tjes omheen te lopen/rijden. Vullen met zand en dan blijven ze goed staan bij wind. Je zou bij de locale friettent om lege mayo emmers kunnen vragen..

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 13:12

Bedankt voor de tips! :D ik ga eens kijken wat ik allemaal kan gaan ondernemen.
Dat desensibiliseren klinkt ook goed, gewoon omdat ik benieuwd ben hoe sensibel ze eigenlijk is.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:25

Je kan ook eens buiten aan de hand wat 'hindernissen' gaan opzoeken? Zoals bomen waartussen je kan slalommen, op en af heuvetjes of stoepen, ...

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 19:39

Slalommen tussen bomen door doe ik sinds kort al. Ook heb ik al een klein heuveltje gevonden om mee te trainen. De rest is ff verder kijken. :)