Ik heb een vraagje: sinds een paar weken ben ik de trotse bijrijder van een roodschimmel merrie van 23 jaar.
Nu wil ik met haar de training weer wat op gaan pakken (conditie opbouwen etc.).
Mijn plan is om het rijden (als het weer wat beter wordt) nu af te gaan wisselen met wat grondwerk zodat ik ook de spieren en/of conditie kan trainen op een andere manier.
Leuk plan, maar er is daar op stal eigenlijk niks.
We hebben een weide die eventueel kan dienen als rijbaan en op de hoek van de straat een braakliggend grasveld, waar we ook kunnen rijden/longeren.
Als ik in de "rijbaan" aan de slag wil gaan heb ik eigenlijk niks tot mijn beschikking. Geen pionnen, geen balken, geen staanders en zelfs geen bakletters.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik aan spullen komen die betaalbaar zijn en even kunnen dienen als "opstapje". Als een duwtje in de goede weg (totdat we natuurlijk beter materiaal hebben).
Bij mijn vorige bijrijdpaardje lagen er bijvoorbeeld 5 PVC-buizen in de bak en 4 autobanden.
Dan had je tenminste iets. In deze richting moet je ook denken.
Wie o wie kan mij even van wat tips/inspiratie voorzien zodat ik met dit paard aan de slag kan.
Ze wil namelijk zo graag aan de slag!

Alvast bedankt voor het meedenken!