Ik heb een 2.5 jarige merrie verkeersmak,trailermak,makkelijk in de omgang ik kan bijna alles met haar doen.
Behalve als ik wil longeren op de rechterhand is er nix aan de hand maar de linkerhand ze weigert gewoon ze gaat stilstaan en als ik haar dan corrigeer met de zweep gaat ze steigeren.
Ik ben een beetje radeloos wie o wie weet een goede oplossing
je moet gewoon die zweep goed dicht achterde kont houden en zodra ze omdraait of stil gata staan geef je dr een hele maar dan bedoel ik ook een HELE!!!! harde ~~}> mep!!!!.
de erste dag omdat je aardig wat klappen misschien moet geven
. Ik vond het zelf geen goed idee om meteen naar de zweep te grijpen bij zo'n jong paard. Het is wel de basis, als je het vertrouwen verpest kom je nergens meer. Misschien doet hij het wel niet om jouw te treiteren maar omdat hij het echt moeilijk vindt! Ik ben begonnen met de losrij technieken van emiel voest. Dat is ook een soort van longeren alleen zonder lijn aan het bit. De eerste paar keer was het voor ons allebei hard werken, ik steeds zorgen dat ik bleef lopen in de richting van de achterhand, maar na twee keer draafde hij heel ontspannen op beide zijden. Toen de longeerlijn geprobeerd en alle problemen waren opeens weg!!
!!