Ik heb mijn verzorgshetje nu een beetje vrijheidsdressuur geleerd en ze kent nu al één kunstje perfect. Nu beloon ik nog elke keer als ze dit goed doet met een klik en iets lekkers. Maar hoe kan je dit afbouwen? Want het is nu ook niet de bedoeling dat ze moddervet wordt
. Want ik vind het dan ook zielig om ze ineens niks meer te geven. Dan begrijpt ze het toch ook niet meer denk ik dan. En soms doet ze dan ineens een jambette zonder dat ik iets vraag. Moet ik dan belonen of gewoon negeren? Ze doet dan zo haar best, ze houdt haar beentje wel een minuut omhoog ofzo... En dan nog een laatste vraagje: ik zou ook met mijn twee verzorgpaarden willen oefenen maar aangezien ik met de klikker train denk ik wel dat de anderen het ook kunnen horen en dan krijgen ze niks. Want hun stallen/apart weitje (de shet is nogal een vreetzak en wordt snel dik maar de andere zijn ouder en hebben nu onbeperkt hooi dus staat ze apart
) zijn/is vrij dicht bij de paal waar ik ze vastbindt. Ok, dat was het
. Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groetjes Margaux en (_)(_)(_) van de paarden (en pony)
! Weetvalleen nog niet zeker of ik het nu met of zonder eten moet doen. Zou ze het nog wel leuk vinden als ze alleen een kriebel als beloning krijgt? En welke plekjes vinden ze leuk?