Flemen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chevaloe

Flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 20:49

Hooii!
Ik doe sinds kort vrijheidsdressuur met mijn paard, hij weet de basis dingen al dus daarom ben ik nu begonnen met flemen. Maar dat vind mijn paard erg moeilijk.
Als ik het hem vraag dan probeert hij alleen het snoepje uit mijn hand te pakken. Maar nu kom ik niet verder.
Ik heb ook al wat geurtjes geprobeerd maar ik heb nog niet iets gevonden wat helpt..
Heeft iemand tips?

HarveyAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 01:14

Gebruik je een clicker? Persoonlijk vind ik dit heel handig om te timen.
Kriebel gewoon eens op z'n bovenlip, en als hij zijn lip maar iets optilt click je. (Click is aankondiging van beloning dus daarom beloon je hem gelijk nadat je hebt geclickt.)
En elke keer als je paard zijn lipje dan wat verder/langer omhoog doet click je, en kun je dit steeds verder uitbreiden. Zo heb ik het aangeleerd. :)
En heb geduld :D Mijn vorige pony snapte dingen nooit zo snel en duurde het wel een paar dagen voordat hij het door had. Maar mijn huidige pony had het binnen 5 minuten door. :Y)

amber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 01:20

Snoepje tegen de bovenlip houden werkte hier en daarna uitbreiden naar met vinger omhoog wijzen en 'fleeeeeem'

(moet zeggen dat als mijn paard eenmaal een trucje door heeft dat hij heelmakkelijk uit te breiden is verschrikkelijk leergierig paard)

tamary

Re: Flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 01:41

Kan je paard al targetten? en dus focussen op de hand zonder lekkers om lekkers te krijgen?

Bovenlip friemelen werkt vaak erg goed, maar let wel goed op waar, hoe hoger, hoe minder lipje opgetrokken wordt. Zet hem aan de andere kant van een hek/boxdeur, zodat jij afstand kan nemen (en hij ook niet kan zakkenrollen). Uitstrekken om bij iets eetbaars te komen geeft ook beweging van de bovenlip. Vanuit het begrijpen bovenlip bewegen/optillen = lekkers bouw je verder naar flemen. Van niks naar perfect gaat niet in 1 stap en er kan wel eens een heel stuk gaat-nooit-lukken gevoel tussen zitten.

Chevaloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:51

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb geprobeerd met een snoepje bij zijn lip, maar hij legde de klik er niet goed mee dus toen ben ik verder gaan zoeken.
Ik had mijn zweepje een keer vast toen hij met zijn lip met het pluimpje van mijn zweepje begon te spelen. Ik hield mijn zweepje toen omhoog en gaf het commando : "lach" toen deed hij heel goed zijn lip omhoog! :D
Nu kan het al bijna zonder het zweepje :)
Maar ik ga ook wat meer informatie zoeken over het werken met een clicker :j