Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lauraxnick schreef:Een pallet, een borsttuig (met strengen) en een zweng. Ik heb de bak eens gesleept met een halve grote band, maar dat was erg zwaar voor mijn shet (85cm).
mikky19 schreef:Ja veel Friese paarden beleerd voor de kar ( eerst in de lange lijnen en dan met gewicht ect) Maar met een shet? Ik zie zulke leuke foto's maar om nou een heel tuig te gaan aanschaffen..
Het is verder niet de bedoeling om voor de kar te gaan lopen mer Dreutel.
Dus opzich weet ik wat wat ik doe alleen vraag ik me af of je de gehele tuigage hetzelfde moet doen als voor de kar , of dat borsttuig ,strengen en een zweng dus voldoende zijn.
Ik wil het denk ik ook bitloos doen.
Heeft iemand wat over? Wat ik voor een leuk prijsje kan overnemen ?
Nies_ schreef:Lauraxnick schreef:Een pallet, een borsttuig (met strengen) en een zweng. Ik heb de bak eens gesleept met een halve grote band, maar dat was erg zwaar voor mijn shet (85cm).
Zo doe ik het ook met mijn fjord en KWPN'er, maar dan ook met schoftje, menhoofdstel en leidselsde pallet die ik gebruik zou ik geen shet voor zetten, maar er zijn natuurlijk verschillende maten en gewichten.
mikky19 schreef:Ik ga denk ik met een net slepen. Maar eerst tuig zien te vinden waar ik niet 300 euro voor kwijt ben haha!