Dit is voor de pony's niet altijd even makkelijk en ik probeer dan ook mijn gesproken hulpen te beperken / versimpelen. Wat mij des te nieuwsgieriger maakt naar het volgende:
Wat is jouw 'vocabulaire' tijdens het mennen?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dit is voor de pony's niet altijd even makkelijk en ik probeer dan ook mijn gesproken hulpen te beperken / versimpelen.
Heb nooit gemerkt dat het onduidelijk voor haar is, ik denk dat dat komt omdat ik de commando's geef met een wat luidere stem.
soms ook wel eens onterecht hahaha
.Sunneva schreef:Leuk om zo de verschillen te zien!
Ik vind het altijd wel grappig dat Duitsers prrrr (een daarop lijkend geluid) gebruiken voor langzamer. Als we dan Duitse klanten hadden kregen ze de paarden niet terug omdat hun hulp voor langzamer onze paarden harder deed lopen
Licor schreef:Ik moest zo lachen toen ik laatst mijn vriendin met mn paard liet mennen en ik achterop stond.. ze wou hem laten draven maar paard luisterde gewoon niet omdat het niet mijn stem was![]()
Dus vriendin tikte hem even aan van hallo naar deze stem moet je luisteren en toen zag je hem echt even omschakelen en toen luisterde hij wel gewoon
Ik merk vaak dat mijn pony's op andere mensen haast niet reageren, omdat ze zo gewend zijn aan mijn commando's. Ondanks dat dit wel veel voorkomende commando's zijn, zijn ze toch aan mijn stem gewend (ik ben de enige die met ze werkt en dus ook ment).
Dus ik probeer er 'let op, galop' van te maken, maar dat is er een beetje in geslopen zo. Langzamer is 'ho, ho' en halthouden van uit welke gang dan ook is 'hoooo, hallllllt'. Tussendoor klak ik met mijn tong als ze terug zakken in tempo oid.