[AR] Klasse M moeite met 1 hand

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Klasse M moeite met 1 hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 00:57

Ik loop tegen een probleem aan
Mennen met 1 hand links om niet zo probleem maar rechts om drama vooral door s van hand veranderen
Ik rij niet meer volgens de mencursus
Heeft er iemand een tip of idee hoe het makkelijkste kan doen
Proef video bekeken en denk ik ja is simpel maar mij lukt het niet

Dennis

Re: Klasse M moeite met 1 hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:55

Leidsels in achenbach en oefenen, oefenen, oefenen.

Als je voldoende in achenbach met 1 hand rij is het niet zo moeilijk. Ik pak zelfs regelmatig naar 1 hand over omdat het in 2 handen net niet fijn lukt of ter controle of ik ze echt fijn op 2 leidsels heb.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:28

Waar gaat het fout, loopt hij gewoon rechtdoor als hij de bocht om moet, of is er een ander probleem.
Je rijdt niet meer volgens de mencursus, dus je ment nu gewoon met twee handen, net zoals je op de pony zit?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:43

Grainey schreef:
Waar gaat het fout, loopt hij gewoon rechtdoor als hij de bocht om moet, of is er een ander probleem.
Je rijdt niet meer volgens de mencursus, dus je ment nu gewoon met twee handen, net zoals je op de pony zit?

klopt het gaat fout bij het omstellen op de ac lijn en dan naar rechts hij loopt inderdaad rechtdoor
volte links om met 1 hand gaat makkelijk

het achenbach rij ik niet meer inderdaad kan het nog wel hoor geen probleem
alleen over de je pols/horloge naar links lukt me redelijk alleen naar rechts met je vingerrechter leidsels naar beneden duwen drama
leidsel blijft eigenlijk te lang

nou wil ik zo graag M starten zondag maar denk dat ik hier bij de S even moet ingrijpen

dennis wat ik wel kan doen is flesjes ophangen en met leidsels idd oefenen
zoals bij de cursus

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:07

Ik rijd nooit volgens Achenbach: ik kan het niet eens. :D
En toch krijg ik voor onderdelen met 1 hand regelmatig 8-en, juist omdat ze er fijner op lopen.
Ga veel met 1 hand rijden tijdens het trainen bosritje etc, zo krijg je vaak ook gelijkere druk en lichter in de mond.

Ik pak de leidsels heel simpel: heb beide als in ohz houding als uitgang.
Pak je rechterleidsel en leg deze over je linkerhand over de andere leidsel tussen duim en wijsvinger, desnoods je linkerleidsel even onder je hand door ipv tussen pink en ringvinger. Zet je linkerhand rechtop om naar beneden of naar je toe te kantelen. Zo kun je makkelijk en mogelijk wat meer druk geven indien nodig.
Als je wilt kan ik er vanavond eventueel foto's van maken.

En vooral: heel veel oefenen en uitproberen wat voor jou het beste werkt.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:12

MelanieB schreef:
En toch krijg ik voor onderdelen met 1 hand regelmatig 8-en, juist omdat ze er fijner op lopen.
Ga veel met 1 hand rijden tijdens het trainen bosritje etc, zo krijg je vaak ook gelijkere druk en lichter in de mond.

Pak je rechterleidsel en leg deze over je linkerhand over de andere leidsel tussen duim en wijsvinger, desnoods je linkerleidsel even onder je hand door ipv tussen pink en ringvinger. Zo kun je makkelijk en mogelijk wat meer druk geven indien nodig.

jaaaaaaaaaaaaaaaa graag foto of film hihi
morgen ga ik weer oefenen
wat jij zegt is ook nog een goeie ik heb gewoon te weinig kracht zeg maar
of me vingers te kort
pb met me 06 via whatsapp of zo hihi
zit met me handen in het haar whaaa
alles gaat goed behalve dit

waar je wel gelijk in hebt hij is soms idd niet licht in zijn mond dan werkt het ook tegen inderdaad klopt

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:23

MelanieB schreef:

Pak je rechterleidsel en leg deze over je linkerhand over de andere leidsel tussen duim en wijsvinger, desnoods je linkerleidsel even onder je hand door ipv tussen pink en ringvinger. Zet je linkerhand rechtop om naar beneden of naar je toe te kantelen. Zo kun je makkelijk en mogelijk wat meer druk geven indien nodig.

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, het achenbach lukt mij ook niet echt lekker en wil het oefenen met 1 hand er ook wel wat bij gaan pakken

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:28

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:29

Ik heb mijn menbewijs zo'n drie jaar geleden wel gehaald en toen met het achenbach leren mennen maar vind het gewoon totaal onpraktisch..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:33

Ik zal vanavond eens wat foto's en/of filmpje maken en ze hier neerzetten hoe ik het doe.
Wellicht hebben mede bokkers er wat aan.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:40

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
MelanieB schreef:
Ik zal vanavond eens wat foto's en/of filmpje maken en ze hier neerzetten hoe ik het doe.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:52

MelanieB schreef:

Thanks! *\o/* _/-\o_

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:59

Ik ben ook wel heel benieuwd, want ik worstel hier ook lekker mee. Meestal lukt het me wel, maar ik heb gewoon te weinig verschil tussen links en rechts zeg maar (smalle handjes ofzo?).
Het maakt het wel een stuk makkelijker als ik van tevoren zorg dat ze écht superlekker los op twee leidsels is. Met losrijden en oefenen lukt dat prima omdat ik dan tussendoor even kan prutsen om haar weer lekker los te maken. In een proef mislukt het nog wel eens omdat je dan niet even een volte-tje kunt rijden om alles te fixen.
Momenteel smokkel ik gewoon door de leidsels in eerste instantie 'te' strak te pakken en ze dan om en om te laten vieren afhankelijk van hoe ik moet omstellen.
Trouwens, Kiddokids gewoon starten, dat is dan één onderdeel waar je een 2 of 4 op haalt, dan heb je nog 29 onderdelen om een dikke score mee te rijden ;) . Dat is iig altijd mijn theorie.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:07

https://www.youtube.com/watch?v=mTu0nLtdE1U deze vind ik wat duidelijker.
Ik blijf het ook moeilijk vinden. Ik rij voornamelijk op de buitenhand. En in een wending met achenbach gaat het bij mij fout. Ik krijg de buitenhand er dan niet lekker bij.
Naja, dan maar een onvoldoende. Hoewel ik afgelopen zaterdag er een 6 voor keer.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:37

Achenbach is bedacht voor op buitenrijden, zodat je gemakkelijk richting aan kunt geven en zo, het is eigenlijk niet echt voor de dressuur, want eigenlijk is je linkerhand te passief, daar doe je namelijk weinig mee.
Achenbach was zelf een man, in die tijd werd er ook meest gemend door mannen, die hebben bredere handen en dan is die wending met een hand naar links ook geen probleem, mijn man begrijpt ook niet waar ik het over heb, hij heeft die vinger ook nooit nodig, terwijl die van mij dan bijna geheel ontwricht is :).
Manier van MellanieB werkt veel beter, maar het is wel even wennen en veel oefenen.
Grappige hier is dat de S wel wil mislukken, maar de 8 daarentegen gaat altijd perfect, geen idee waarom.

Ik start niet als ik weet dat het steeds fout gaat, want dan wordt ik zenuwachtig en dan gaat het zeker fout, ben eenmaal op de hippiade in de S recht op de jury afgestormd, toen ging het gewoonlijk wel goed (we waren tenslotte ook noordelijk kampioen geworden), maar was combinatie van zenuwen en pony die die zenuwen van mij oppikt en dan erg fanatiek wordt en dan gaat het fout.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:05

Ben ook niet van de achenbach :) Ik heb weinig controle over mijn linker arm en dus ook minder kracht dus gooi alles in mijn rechterhand, beetje zoals Melanie het zegt. Soms pak ik het gewoon in een vuist en lukt het ook. Gewoon even kijken wat lekker vast pakt.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 23:39

Nou Melanie is een toppertje wat ben ik blij ga morgen meteen uittesten

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 23:43

assie schreef:
Ik ben ook wel heel benieuwd, want ik worstel hier ook lekker mee. Meestal lukt het me wel, maar ik heb gewoon te weinig verschil tussen links en rechts zeg maar (smalle handjes ofzo?).
Het maakt het wel een stuk makkelijker als ik van tevoren zorg dat ze écht superlekker los op twee leidsels is. Met losrijden en oefenen lukt dat prima omdat ik dan tussendoor even kan prutsen om haar weer lekker los te maken. In een proef mislukt het nog wel eens omdat je dan niet even een volte-tje kunt rijden om alles te fixen.
Momenteel smokkel ik gewoon door de leidsels in eerste instantie 'te' strak te pakken en ze dan om en om te laten vieren afhankelijk van hoe ik moet omstellen.
Trouwens, Kiddokids gewoon starten, dat is dan één onderdeel waar je een 2 of 4 op haalt, dan heb je nog 29 onderdelen om een dikke score mee te rijden ;) . Dat is iig altijd mijn theorie.

Ga ik Zeker doen dan maar ingreep en een 2 idd
Terwijl de volte niet zo moeilijk is

Heb net met een judoband manier van Melanie gedaan
Is heel simpel eigenlijk

En idd ik heb smalle handen en korte vingers dus meneer achenbach helaas rechtsom te korte vingers hahah