Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Grainey schreef:Waar gaat het fout, loopt hij gewoon rechtdoor als hij de bocht om moet, of is er een ander probleem.
Je rijdt niet meer volgens de mencursus, dus je ment nu gewoon met twee handen, net zoals je op de pony zit?
MelanieB schreef:Ik rijd nooit volgens Achenbach: ik kan het niet eens.
En toch krijg ik voor onderdelen met 1 hand regelmatig 8-en, juist omdat ze er fijner op lopen.
Ga veel met 1 hand rijden tijdens het trainen bosritje etc, zo krijg je vaak ook gelijkere druk en lichter in de mond.
Ik pak de leidsels heel simpel: heb beide als in ohz houding als uitgang.
Pak je rechterleidsel en leg deze over je linkerhand over de andere leidsel tussen duim en wijsvinger, desnoods je linkerleidsel even onder je hand door ipv tussen pink en ringvinger. Zo kun je makkelijk en mogelijk wat meer druk geven indien nodig.
Als je wilt kan ik er vanavond eventueel foto's van maken.
En vooral: heel veel oefenen en uitproberen wat voor jou het beste werkt.
MelanieB schreef:Ik rijd nooit volgens Achenbach: ik kan het niet eens.
En toch krijg ik voor onderdelen met 1 hand regelmatig 8-en, juist omdat ze er fijner op lopen.
Ga veel met 1 hand rijden tijdens het trainen bosritje etc, zo krijg je vaak ook gelijkere druk en lichter in de mond.
Ik pak de leidsels heel simpel: heb beide als in ohz houding als uitgang.
Pak je rechterleidsel en leg deze over je linkerhand over de andere leidsel tussen duim en wijsvinger, desnoods je linkerleidsel even onder je hand door ipv tussen pink en ringvinger. Zet je linkerhand rechtop om naar beneden of naar je toe te kantelen. Zo kun je makkelijk en mogelijk wat meer druk geven indien nodig.
Als je wilt kan ik er vanavond eventueel foto's van maken.
En vooral: heel veel oefenen en uitproberen wat voor jou het beste werkt.
assie schreef:Ik ben ook wel heel benieuwd, want ik worstel hier ook lekker mee. Meestal lukt het me wel, maar ik heb gewoon te weinig verschil tussen links en rechts zeg maar (smalle handjes ofzo?).
Het maakt het wel een stuk makkelijker als ik van tevoren zorg dat ze écht superlekker los op twee leidsels is. Met losrijden en oefenen lukt dat prima omdat ik dan tussendoor even kan prutsen om haar weer lekker los te maken. In een proef mislukt het nog wel eens omdat je dan niet even een volte-tje kunt rijden om alles te fixen.
Momenteel smokkel ik gewoon door de leidsels in eerste instantie 'te' strak te pakken en ze dan om en om te laten vieren afhankelijk van hoe ik moet omstellen.
Trouwens, Kiddokids gewoon starten, dat is dan één onderdeel waar je een 2 of 4 op haalt, dan heb je nog 29 onderdelen om een dikke score mee te rijden. Dat is iig altijd mijn theorie.