Maar ik heb hier een mentuig liggen, eenspanner, waarvan iemand me ooit zei dat het best een goed en duur tuig was. Nu wil ik het verkopen maar wat heeft zoiets aan waarde? Mij kan je echt alles vertellen. Ik heb het gisteravond helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt met zadelzeep en daarna licht in de olie gezet, maar toen geen merknaam gevonden.
Het tuig is zwart met koper/goudkleurig beslag. Het bijpassende hoofdstel is er ook bij. Net de leidsels zijn bruin van kleur. Het tuig heeft natuurlijk wat gebruikssporen en is heel lang in een tuigentas opbewaard.
Herkend hier iemand het merk van dit tuig? Of kan mij er meer over vertellen?

Zoals je kan zien hoort het hoofdstel echt bij het tuig. Net de leidsels heb ik dus mijn vraagtekens bij.

Closeup van het schoftdeel

Heb ook wat "kleine" schadedingetjes gevonden. Aan 1 kant is de stiknaad van de broek achter los. Dat is halverwege en zou vrij simpel even doorgestikt moeten (en kunnen) worden.

En voor op het borststuk zijn er 2 lussen aan 1 kant los, plus een stukje van het onderlegde deel is het leer uit het stiksel gekomen.

En er mist voorop op het borstdeel 1 zon koperen ornamentje. Zo te zien ooit door een paard eraf gevroten

Oja en ik vermoed dat er iets mist, nl de riempjes om de broek aan de strengen vast te zetten. Zijn die los verkrijgbaar? Is dat een zware waardevermindering? En hoe omschrijf je de maat? Ik heb hem ooit een keer of 2 gebruikt bij mijn oude merrie om de weide te slepen

cq please help. Wie kan mij helpen en vertellen hoe en wat? Thanks alvast.