ik ben op zoek naar tips. Ik heb onlangs een super leuk 4.5 jarige ruin gekocht. Super bomproof maar ook wel vrij flegmatiek. Hij kende het longeren maar alleen in stap en draf.
Ook in het tuig is alleen stap en korte stukjes draf geoefend. Onder het zadel is hij nog niet beleerd, alleen ruitermak. Omdat ik dit verder wil oppakken, wil ik graag eerst de gangen aan de longe verbeteren zodat ik dat kan geburiken om hem verder te beleren.
Nu merk ik dat hij het draven steeds beter gaat doen, en ook aandraven gaat steeds beter op commando Drrrrraf.
Om zijn conditie te verbeteren wil ik ook stukjes met hem gaan galoperen en dat langzaam uitbouwen.
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat hij niet wil aangaloperen, want een klap in de lucht met de longeerzweep of zelfs een tikje op zn bil boeien hem niets. En ook snapt hij het woord galop dus niet.
Heef iemand tips hoe ik hem kan helpen/leren om aan te galoperen aan de longe?
pas nadat hij aan de longe de link heeft gelegd met aangaloperen wil ik dit onder het zadel gaan oppakken dus ook het woord galop aanleren met aangaloperen onder het zadel is geen optie

ik hoop dat er handige tips zijn.