[AR] andere neusriem met mennen
En ik heb geluisterd hoor.

Vanmiddag hadden we onze eerste men les.
IK vond het echt super leuk en fijn.
Ik zelf heb denk ik zo'n jaar of 8 geleden voor het laatst gemend en na een flink ongeluk durfde ik niet meer.
Nu met kiki begon het flink te kriebelen, ze is zo braaf en zo verkeersmak onder het zadel.
Naar mijn idee moest dit wel een genot zijn om voor de wagen te hebben.
Vorig jaar ben ik begonnen met oefenen met er achter lopen, dit wilde niet helemaal vlotten ( met oog kleppen)
We kwam de oprit nog niet af, ze steigerde te snel en draaide steeds om.
Helaas kreeg ze een pees blessure en heeft ze maanden niks anders gedaan dan stappen onder het zadel.
In augustus kregen we groen licht om weer echt aan het werk te mogen.
Dus ook het tuig weer voor de dag gehaald, maar nog steeds draaide ze om, tot ik het men hoofdstel om ruilde voor het gewone hoofdstel zonder oogkleppen en in eens ging alles in een stroom versnelling.
Al snel sleepten we de bak, werd er een twee wieler aan geschaft.
En vorige week een recreatie marathon wagen.
Ze heeft nu goed 5 keer voor de 2 wieler gestaan en vandaag de 3e keer voor de vierwieler.
Ik had wat moeite met ontspannen en er bleken een paar riempjes niet goed te zitten, dus vandaag kwam de expert eens mee kijken.
We hebben wat dingen verandert, en het tuig blijkt iets aan de ruime kant te zijn.
Maar hij was super tevreden met hoe ik het tot nu toe heb aangepakt.
Hij vond het werkelijk wonderbaarlijk hoe braaf ze was, hij vroeg nog of ik wel zeker wist dat ze groen was toen ik haar kocht.
We hebben enkel gestapt in de wei, en vooral gewerkt aan ontspanning en recht lopen.
Advies was om 2 x per week in de wei te blijven oefenen tot volgend voorjaar en dan pas lekker de weg op te gaan als alles goed is bevestigd.
En dan voor de gein eens een dressuur proefje te oefenen.
Ik ben zo blij om te horen dat ik echt goed bezig ben.

2e keer voor de twee wieler

Vorige week voor de 4 wieler