Ik ben langzaamaan een beetje aan het rondkijken voor een andere optie dan mijn huidige HCA sulky. Ik rijd met mijn AMHA van 89 cm en volgend jaar gaat hopelijk haar dochter die wat groter wordt ook voor de kar. Ik zou graag een tweezitter willen zodat mijn dochter ook eens mee kan (gewoon over de weg, geen zware ondergrond).
Ik heb bokt al wat afgezocht en kwam diverse lichte 4 wieler wagens tegen welke rond de 100 kg uitkomen? Heb ook al contact gehad met GJ van Boven want die naam kwam meerdere keren voor in topics. Voordelen van een 4 wieler is dat tweespan een optie is straks natuurlijk.
Zijn die wagens echt licht genoeg en toch stabiel genoeg om met een mini buiten te mennen? Dus over de straat etc en eventueel een bos/bak? Of kan ik toch beter een tweewieler nemen? Lees daarover weer dat ze vaak lastig in balans te krijgen zijn?
(Ik denk dat ik misschien mijn HCA er wel naast zou houden.)
Ben benieuwd naar ervaringen!
dingogirl
Geplaatst: 17-09-16 22:55
een wagentje dat 100 kg weegt is gemaakt van dunwandig matriaal. het voldoet, zolang je niet een keer ergens tegen aan rijdt of je paardjes eens echt onverwachte dingen doen. ook is de spoorbreedte vaak klein. dus minder stabiel bij bochten en kuilen / hobbels.
MelanieB
Geplaatst: 17-09-16 23:08
Dingogirl; ik heb een Buggy van 130 kg, spoorbreedte 1.26 (normaal dus), en een stevige wagen, kan er mee door het bos heen 'crossen' door hobbels, marathon mee rijden, vaardigheid mee rijden en daarbij de kortste wendingen maken. Maar je hebt idd ook echt mini 4 wielers van 100 a 110 kg die al uit elkaar vallen als je er naar kijkt en idd heel smal, en dan zijn vaak de bandjes ook nog eens heel klein waardoor het zwaar trekt.
ECC heeft ook een lichtgewicht wagen van 100kg, maar die vond ik qua materiaal en kwaliteit weer te dun, terwijl ik met mijn ECC presentatiewagen gruwelijk blij ben, maarja die weegt ook wel ruim 't dubbele dus dikker/kwalitatiever beter materiaal.
Maar de buggy van GJ kan ik je iig zeer aanraden, heb m hier als trainingswagen en wedstrijd enkelspan wagen. Vriendin heeft ook AMHA's en heeft ook een buggy en rijd er enkelspan mee (en straks ook 2 span en eventueel 4 span later, alles is mogelijk). Wellicht ken je haar ook wel als je in het AMHA wereldje zit, anders kan je mij uiteraard pben voor foto's
Een tweewieler met bankje is idd lastig qua evenwicht, wellicht kan HCA wat voor je betekenen? Een flinke tweewieler weegt gauw toch wel tegen de 80-90 kg, en let erop dat tweewielers niet vanzelf rollen, zoals een vierwieler die een lichte rolweerstand heeft, dus zou dan sneller bij een HCA aankloppen om te vragen of ze iets kunnen betekenen voor jou qua bankje. Kwalitatief goed en licht.
Mocht je echt veel het bos ingaan zou ik toch de HCA blijven pakken, maar pak je veel bos en weg of verharde bospaden kan je prima met een vierwieler uit, en idd met tweespan is dat ideaal eventueel later. Die vriendin met de AMHA voor de buggy heeft een extra stoeltje ernaast laten maken voor haar zoontje, zodat ze samen op pad kunnen. En die kan je er dan ook weer afhalen bijv. Dus dat is ook een optie.
Je bent hier welkom om uit te proberen indien je dat wilt.
Zamora
Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 00:02
Ik geloof dat ik wel weet wie je bedoelt! Maar foto's mag je best pb'en. Ben ik wel benieuwd naar.
Wbt gewicht zit je ook al bijna aan een vierwieler en die rolt beter dus.
Ik kan hier alleen de weg op helaas. Op den duur komt er wel een trailer zodat ik naar het bos kan. Heb ook een manege vlakbij maar daar mag je maar 1 of 2 keer per week keer savonds in de bak mennen dus dat schiet voor mij ook niet op. Voorlopig dus alleen op de weg rijden helaas.
Die buggy lijkt mij ook wel wat, zeker als ik in de toekomst ook tweespan ga rijden. Zag hem laatst op Facebook inderdaad voorbijkomen bij iemand met AMHA's, ben benieuwd hoe dat bevalt. Ik wil wel mijn Hca en Maijer sulky er wel naast houden voor het enkelspan.
Meiden,wat kost de buggy ongeveer? Wie weet wil ik ooit met die van mij met zn dochter als ze oud genoeg is toch stiekem 2 pan gaan rijden. Terwijl ik altijd heb geroepen dat ik 2 span niet relax vind
Zamora
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 13:02
Volgens mij zit je gauw vanaf 2400 euro voor de buggy?
Tina en Huub hebben een marathon wagen van rond de 135kg dacht ik. Voor tweespan kan dat wel denk ik.
Had nog iemand op bokt een pb gedaan die is zeer tevreden over de sulky van Tina en Huub.