Kijken jullie even mee? Ik heb een nieuw tuig van Kieffer voor mijn dravertje (1,62 schofthoogte). Nu heb ik het gepast op mijn paardje en lijkt het mij goed te passen. Maar... Als ik de strengen er aan maak, kom ik tot net bij haar hakken? Dat kan toch niet de bedoeling zijn! Ik dacht, dan probeer ik het met mijn oude strengen, maar ik kom niet eens in de buurt van de gesp, omdat die veel verder naar voren zit als bij mijn oude tuig?
Horen de gespen van het borsttuig inderdaad zover naar voren te zitten, of is het borsttuig een maat te klein geleverd? Het lijkt mij verder wel goed te zitten. Als ik meet tussen het zweng en de gesp van het borsttuig, dan zit daar ongeveer 255 cm tussen? Nu zou ik het lamoen misschien ietsjes korter kunnen maken, maar niet heel veel. Ze moet nog wel in rendraf kunnen zonder het zweng te raken...
Ik zie op internet dat standaard strengen 250 cm zijn? Als je zo'n streng om het zweng doet en de gesp in het eerste gaatje, wordt hij al minstens 10 cm korter? Mijn leverancier zegt dat Kieffer geen strengen kan leveren in de juiste lengte. Hij wil ze wel van Zilvo bestellen, maar ik snap het gewoon niet? Ik heb toch geen paard met hele rare verhoudingen? Een standaard maat zou toch moeten passen? Zie ik iets over het hoofd? Zijn er tegenwoordig andere manieren om strengen vast te maken aan het zweng, waardoor ik meer lengte krijg? Mijn oude tuig had gewoon van die stroppen...
Wie weet waar nu precies het probleem zit en hoe ik dit oplos? Alvast bedankt voor de reacties!