[AR] Paard geschikt voor mennen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Paard geschikt voor mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 22:40

Hallo, Ik heb nu 1,5 jaar een eigen paard. Hij is goed op de hulpen, goed op stem te begeleiden. Ik ben altijd heel erg bezig met het weLzijn van mijn paardje en kijk ook graag vooruit. Ik heb een paard met een iets weke rug en ben daar heel voorzichtig mee wat mij dis eigenlijk aan het denke zetten om misschien wel te willen verdiepen in mennen. (beleren zou ik uit handen geven aan een proff en zou lessen volgen)
Wat nu mijn vraag is.... Wat voor karakters zijn geschikt voor voor de kar?

Ik heb ergens het idee dat hij niet geschikt zal zijn. Hij heeft nogal een verleden, snel bang en gestrest. Dit is er al wel redelijk uit. In de bak kan ik alles met hem, zelfs zonder hoofdstel is hij goed onder controle en is super aan de hulpen. Ik rijdt ook veel buiten maar hij is zeker niet bom proef. Hij zal niet zomaar aan de kletter gaan, maar als hij iets eng vindt lost hij het op door om te draaien (pirouette om de achterhand) of hij gaat in zijn achteruit. Aan de hand doet hij wel super veel, en zijn veel dingen minder eng. (iig is zijn reactie niet te heftig)

MissBmx

Re: Paard geschikt voor mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:42

Dan zal het een kwestie van uitproberen zijn
Wel raadzaam om heel goed te zoeken naar de juiste plek om hem te laten beleren of overwegen dat aan huis te laten doen zodat je er altijd bij bent.
Je kan zelf al wel oefenen met lange lijnen training.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:43

In principe kan ieder gezond paard voor de wagen.

Dat gezegd hebbende....mijn merrie zal ik niet snel voor de wagen zetten...haar zoon is tuigmak.

De moeder van mijn merrie hebben ze niet tuigmak kunnen krijgen, onder het zadel was ze een droom.

Je zal het moeten uitproberen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 22:09

Gillbo schreef:
Dan zal het een kwestie van uitproberen zijn
Wel raadzaam om heel goed te zoeken naar de juiste plek om hem te laten beleren of overwegen dat aan huis te laten doen zodat je er altijd bij bent.
Je kan zelf al wel oefenen met lange lijnen training.

Ik zou eerst sowieso lessen willen nemen voor mijzelf met een ervaren paard voor ik met een proffesional met mijn paard en een kar zou willen beginnen.

Lange lijnen doet hij al perfect, sturen, tempo wisselingen, halthouden, achteruit.
Afbeelding