Ik mende alleen meestal dubbel span en het hele twee wieler, enkel span verhaal is me wat onbekend.
Ik heb vandaag deze tweewieler voor een aardig prijsje gekocht, volgens verkoper geschikt voor ponys vanaf 1.55.
Nu heb ik haar er vanmiddag even voor gezet om eens te kijken hoe het stond hoe de balance was enz.
Nou die is dus nog niet helemaal goed, nu heb ik dat niet kunnen proberen als er twee mensen op zitten, omdat we nog niet te zo ver zijn met beleren.
En ik denk dat die balance nog wel veranderd als er mensen op zitten.
Maar nu vond ik de lamoen wat raar uitvallen.
Even de maten 215 lang en smalste gedeelte 70 cm.
Ze leek wat veel ruimte te hebben waar de boom het smalste is. Hoeveel ruimte horen ze daar te hebben. Het lamoen is nogal massief waardoor bij buigen niet wilt.
En ik vind haar er vrij ver voor staan.
Ik heb in de strengen nog 2 gaten over. Maar ik vraag me af of het dan voor wel goed zit.
Dan komen de lichtogen volgens mij naar voren te staan, als je snapt wat ik bedoel.
Ik kom met de broek ook niet goed uit, die heb ik nu maar even door de stoppers gedaan waar de lichtogen tegenaan zitten. Daar zijn die drie hoeken toch voor.
En die andere twee ringetjes waar zijn die voor, de ene voor de broek en de andere......
Verder denk ik zelf dat de licht ogen hoger moeten of niet??
Heb ik een mis koop gedaan, want dan gaat hij gelijk weer op internet.
Overigens is de bedoeling met deze kar maar kort te rijden enkele maanden tot ze goed is beleerd en dan koop ik een vier wieler.