Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Joaltijd schreef:Ik snap dat het heel leuk lijkt om zelf een pony voor de kar te zetten! Maar het is een vak apart.
Begin met longeren, ga daarna langelijnen. (Hoofdstel, longeersingen/mensingel met ogen.
Lange lijn met klipjes of leidsels)
En roep daarna hulp in van iemand dieervaring heeft met paarden voor de wagen beleren.
Heb je al een wagen? Als je het geld niet hebt voor menlessen en beleren.. dan is een wagen ook snel te duur
Joaltijd schreef:Ik heb ooit geholpen met het beleren van een paard voor de wagen. Ik kende het paard erg goed en was al tijden groom bij de desbetreffende menner.
Maar ik zou het nooit meer zo doen, ik ben van mening dat ik meer ervaring moet hebben. Het was dat het een braaf paard was. En ik de menner en het paard goed ken. Ik ken de menner door en door qua mennen.
Met menervaring en groomervaring zou ik nu niet een pony voor de wagen durven zetten. De risicos met mennen zijn gewoon erg groot!
Paard gaat onder het zadel in de bak aan de kletter? Jij kukelt eraf en de grootste angst is dat het paard in de teugels kan stappen..
Met mennen kukelt in hetergste geval de wagen om, en kun je je paard naar de eeuwige weides sturen..
Lukasje schreef:Joaltijd schreef:Ik heb ooit geholpen met het beleren van een paard voor de wagen. Ik kende het paard erg goed en was al tijden groom bij de desbetreffende menner.
Maar ik zou het nooit meer zo doen, ik ben van mening dat ik meer ervaring moet hebben. Het was dat het een braaf paard was. En ik de menner en het paard goed ken. Ik ken de menner door en door qua mennen.
Met menervaring en groomervaring zou ik nu niet een pony voor de wagen durven zetten. De risicos met mennen zijn gewoon erg groot!
Paard gaat onder het zadel in de bak aan de kletter? Jij kukelt eraf en de grootste angst is dat het paard in de teugels kan stappen..
Met mennen kukelt in hetergste geval de wagen om, en kun je je paard naar de eeuwige weides sturen..
Als je dat zelf dan nog beseft ...