[AR] Menroute zuid limburg opa en oma *\o/*

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Menroute zuid limburg opa en oma *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 00:13

Iedereen kent wel het verhaal van kleindochters met hobbies en toejuichende grootouders? Zo ook hier.. :')

Opa en oma zijn mijn grote fans, maar sinds ik in t verre westen ben gaan wonen, zien ze mijn paarden alleen nog maar op facebook.. (hip zijn ze he?? :D )

Terwijl ze (oke, vooral omalief :o ) graag eens mee zouden gaan op de koets, is de trip naar Alphen toch te ver weg voor ze..

Nu ben ik gelukkig in de gelegenheid om met t hele spulletje die kant uit te gaan, maar in de tijd dat ik er gewoond heb, heb ik nooit gemend, dus geen idee waar te beginnen..

Dus attentie alle zuid Limburgse menners!!

Waar is t rustig, maar mooi om met opa en oma een klein stukje te gaan mennen? Graag niet te ver van Heerlen vandaan.. (Ze durven geen autoweg te rijden..)

Brunssumerheide was ik al aan t denken, maar dat lijkt me over t algemeen te druk en te mul zand..

Schinveldse bossen lijken me wel eem goede optie? Veel verharde paden..
Ik meende dat schutterspark tegenwoordig ook een menroute had, maar dat lijkt me ook vrij druk?
Andere opties zijn uiteraard welkom..

Concreet: Ik zoek een menroute van tussen de 5-10 km.. Dit om mijn pony niet teveel te belasten en om t ook leuk te houden voor de oudjes.. :D

Brand los..

Ps als iemand precieze routes heeft, dan hoor ik t graag.. Ik heb al op ruiterenenmennen gekeken, maar daar kom ik ook niet heel veel wijs uit.. :')

Caily

Re: Menroute zuid limburg opa en oma *\o/*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:23

Je hoeft toch niet perse een route te volgen? De kant van Schin op Geul op? Daar is het ook erg mooi :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:49

Volgensmij is de brunsummerheide menroute grotendeels als niet helemaal verhard. Tis dat de mijne net onder t zadel is. Anders liep ik morgen de route ff voor je.

Verder weet ik niet hoe breed de fiets is maar is er in de tevenerheide een fietspad parallel aan de ruiterroute. Weet ook niet of daar met koets gereden mag worden.

Tevens is het in waubach/rimburg en net Duitsland in (de rand tevenerheide etc) ook rustig en fijn te rijden, daar heb ik zelf met de koets gereden. Daar zijn voor 90% verharde landweggetjes of een flink aangetrapt pad.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 02:27

Inderdaad waubach en omstreken maar voor enkelspan rekening houden dat je vaak flinke hellingen tegen komt dan...wat met koets en 3 personen misschien te zwaar wordt?
Dhr dassen zit er met zijn menstal en zijn altijd veel aanspanningen onderweg, misschien daar eens vragen of ik vraag mijn nichtje eens, alleen rijdt ze onder zadel en niet aangespannen...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 08:06

Liever geen steile heuvels inderdaad.. Dat wordt wat te gek voor ponylief.. :p vandaar viel t bos in waubach/epen/mechelen en dergelijke al af..

Bedankt alexandraM, maar onverhard wordt ook wat zwaar.. Ik denk dat ik uitwijk naar de schinveldse bossen.. Daar zitten veel vlakke, verharde paden in..

Maar als iemand nog andere opties heeft, hoor ik t nog steeds graag.. :)

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:36

Hier: http://www.natuurmonumenten.nl/sites/de ... heide%20(2).pdf
Kun je de (uitgezette) menroute op de brunssummerheide vinden. Volgens mij inderdaad grotendeels verhard.
In schinveld zijn sowieso bijna alle paden redelijk verhard. In ieder geval geen mul zand of steile bergjes.

Edit: link klopt niet helemaal even copy paste, dat .pdf moet er ook bij.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:58

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 12:22

Meinweg is prachtig, maar helaas te ver.. Wil echt in de omgeving van parkstad blijven.. :)

Justnatural, ik krijg de pagina niet geopend.. Zal vast aan mij liggen?

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:52

link werkt niet mee, nieuwe poging:

https://www.natuurmonumenten.nl/sites/d ... heide%20(2).pdf

anders even ruiterroutes brunssummerheide googlen. vrij bovenaan staat dan een pdf bestand, dit is een kaartje van zowel mtb als ruiterroutes.

Als je mijn link kopieert inclusief .pdf en dan plakt in je adres balk werkt hij wel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 13:54

Schinveldse bossen! Heerlijk om te mennen. Je kunt eventueel naar Stal van Eijk bellen om te vragen of je daar je auto en trailer of vrachtwagentje zou mogen stallen voor een dag. Van daaruit kun je direct het bos in. Ook handig is om even te vragen of je een menroute-kaart zou kunnen krijgen (even googlen voor de website en dan het nummer van Rick bellen). Of ophalen bij de plaatselijke sigarenboer, vlakbij de markt. Die heeft hem ook. Succes en veel plezier!

(Ik zou niet in het weekend van 25 en 26 september gaan ivm de Schinveldse Paardendagen en even wachten tot oktober ivm de vele dazen in het bos.)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 15:11

Ik wil niet te lang wachten, omdst mijn merrie dragend is.. :)
Wil t haar noet te zwaar maken..

Denk dat ik begin/midden september ga.. Dankjewel.. :j