Bedankt voor je uitgebreide reactie Monmaster.
Het betreft twee Shetlanders waarvan er een pas net 2 jaar oud is en ik dus de methode door wil kunnen voeren straks bij het beleren voor de wagen. De andere heeft vorig jaar voor de wagen gestaan en dit jaar pas 1x wegens omstandigheden, zij staat dus ook niet actief in training op dit moment. Echter is het wel de bedoeling haar weer langzaamaan wat meer aan het werk te zetten en conditie op te gaan bouwen.
Van een verzorgster is inmiddels afscheid genomen, de andere wil ik bij de nieuwe methode betrekken en daarom vind ik het dus handig als ik iets heb dat ik haar kan laten lezen/zien zodat het misschien wat duidelijker wordt voor haar dan wanneer ik het enkel uitleg en voordoe.
Mijn pony heeft in verband met een verhuizing en mijn eigen vakantie nu al zo'n 2-3 weken vrij gehad, dus in dat opzicht is ze wel weer klaar om rustig aan te beginnen op een vernieuwde manier, maar ik wil zelf eerst even duidelijk hebben wat ik precies wil en hoe ik dit door wil gaan voeren in de trainingen. De bedoeling is dat zij volgend jaar in de lente weer voor de kar gaat, maar dit heeft op zich geen hoge prioriteit.
Een boek over paardengedrag wil ik sowieso aan gaan schaffen omdat het in mijn ogen nooit kwaad kan me daar eens extra in te verdiepen.