[AR] Wagennummer, wat moet ik ermee doen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Wagennummer, wat moet ik ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 10:11

Ik heb vandaag mijn menlicentie aangevraagd bij de KNHS *\o/*
Maar nu heb ik dus ook een wagen nummer ontvangen.
Wat moet ik met dit wagen nummer doen?
Ik heb al ergens iets gelezen dat deze zichtbaar op de wagen aanwezig moet zijn. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Is het aanbrengen van een wagennummer ook verplicht bij de dressuur en vaardigheid?

lies_sparkle

Re: Wagennummer, wat moet ik ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:22

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 10:37

Ahh okay want ik heb ook zo'n witte plaat aan de zijkant van mijn stoel zitten, ik zie ze daar ook nummers op plakken, is dat voldoende?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:46

Ja, je kan ze daar ook op plakken.

Je wagen nummer word eigenlijk alleen in de marathon gebruikt, in de dressuur en vaardigheid nooit. Ik heb hem dus ook op een los geplastificeerd velletje, en alleen bij een paar minimarathons gebruikt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:51

Dennis schreef:
Ja, je kan ze daar ook op plakken.

Je wagen nummer word eigenlijk alleen in de marathon gebruikt, in de dressuur en vaardigheid nooit. Ik heb hem dus ook op een los geplastificeerd velletje, en alleen bij een paar minimarathons gebruikt.

Dat zal vooral zijn omdat bj de dressuur en vaardigheid maar 1 of bj de wissel misschien 2 aanspanningen in de ring zijn.

Bij de marathon lopen ze overal ;) dan is het met een nummer op de wagen makkelijk te herkennen.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:19

Ik heb hem net als Dennis op een velletje voor die ene keer in het jaar dat het nodig is bij de marathon.
Bij de dressuur vind ik het ook niet mooi op de wagen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:44

Hier gebruiken we het soms wel bij de dressuur/vaardigheid, is gemakkelijk voor de ringmeester, kan hij de deelnemer die hij moet hebben, aan de hand van het nummer, zo van het inrijveld plukken, maar dit zijn eigen nummers, hebben niets met de wagennummers te maken.
Wagennumers zijn voor de marathon, daar worden, door de knhs, de uitslagen/winstpunten op bijgeschreven, bij de minimarathon hoeft het ook niet.
Straks in Ermelo krijgen we ook weer nummers voor aan de wagen.
Wij hebben standaard een dekenklem aan de wagen zitten, kunnen we de nummers zo inklemmen, heb je ook niet dat gedoe met touwtjes en flapperende nummers.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:53

Die dekenklem klinkt handig. Waar kun je zoiets kopen? En welk type heb jij?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 18:28

Wij hebben van die knijpermodellen, de kleinste, want wij hebben niet zulke grote wagens. Ooit eens op p & k gevonden geloof ik, maar als je even googeld zijn ze ook wel te vinden.
Eerlijk gezegd bevallen de knijpers/klemmetjes waar je zakjes mee dicht kan doen, wel de ijzeren exemplaren, net zo goed, komen geloof ik bij de Aldi weg.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:03

Hoef je niks mee te doen tenzij je plannen hebt om Samengestelde menwedstrijden te gaan rijden, daar is het wagen nummer voor. Word je winstpunten ed op geregistreerd en is jouw persoonlijke nummer daarvoor.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:42

Als je wel een wagennummer op de wagen zet let dan goed op de regels. Ze moeten van een bepaalde afmeting zijn en op een witte ondergrond. Staat ergens in het reglement. weet zo even uit mijn hoofd niet waar.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:32

Blz. 33 artikel 441 wedstrijdreglement mennen. Tijdens een samengestelde wedstrijd enz. nummer moet voldoende groot zijn minimaal 15 cm,
goed leesbaar en duidelijk zichtbaar op elk rijtuig worden aan gebracht. Tijdens de marathon moeten deze nummers aan beide zijden van het rijtuig zichtbaar worden aan gebracht.