[AR] Strengstrop met veiligheidssluiting

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Strengstrop met veiligheidssluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 13:37

Aan mijn strengen zitten strengstroppen. Aan mijn HCA zitten veiligheidssluitingen. Geen handige combi want de druk staat nu maar op 1 kant van de streng.

Een oplossing kan een strengbus zijn maar als ik zoek zijn die er alleen in 35 of 45 mm en dan staat er bij die laatste "trekpaard" bij. Is 35 dan ook niet veel te groot voor een shetlandmaatje?
En zijn ze echt zo zwaar, ook kleinere maten?
En...hoe bevestig je dat aan de streng stroppen?

Alvast bedankt :-)

JoyCiej007

Re: Strengstrop met veiligheidssluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:42

Ik heb hier volgens mij al eens een topic over geopend, en ik heb het ook wel eens in diverse topics uitgelegd hoe je het anders zou doen. Die strengbussen zijn vrij lomp, groot en zwaar, en daardoor gaat alles nog meer bewegen.

Edit:
even opgezocht; hierin heb ik met duidelijke uitleg en foto's laten zien hoe ik mijn oude tuig (ook met stropstrengen) zelf heb 'verbouwd' tot een tuig waarbij je wel met paniekhaken kan rijden:
JoyCiej007 @ [AR] streng aan zweng vast van onbekende wagen

Ik zou dus ipv de strengbussen, gaan voor die oogjes die ik in bovenstaand topic heb genoemd.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 15:52

Klopt joyciej007 maar dat deden de links het niet meer dus kon ik niet zien wat er bedoeld werd :-)
Jouw topic was ik helaas nog niet tegen gekomen, dankjewel dus!

Edit: als ik het goed begrijp kan ik de strop er in zijn geheel afhalen en daarvoor in de plaats deze eraan vastmaken. Klinkt simpel :-)