Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pulle01 schreef:het eigenaardige is dat als ik ze op een weg zonder verkeer eens haar zin laat doen, ze dan aan de linkerkant wel mooi recht loopt, dus denk ik dat het niet direct een blokkade is. alhoewel ze het vroeger veel minder deed. zal eens mijn meninstructeur laten komen want komt moeilijker en moeilijker en wil niet blijven trekken in haar mond. alvast bedankt voor de reacties
pulle01 schreef:het eigenaardige is dat als ik ze op een weg zonder verkeer eens haar zin laat doen, ze dan aan de linkerkant wel mooi recht loopt, dus denk ik dat het niet direct een blokkade is. alhoewel ze het vroeger veel minder deed. zal eens mijn meninstructeur laten komen want komt moeilijker en moeilijker en wil niet blijven trekken in haar mond. alvast bedankt voor de reacties
Grainey schreef:Pony is niet dom, in de berm loopt het niet lekker en is het zwaarder, dus gaat ze niet verder naar links.
Mijn pony heeft het ook een tijdje gedaan, dat naar rechts trekken helpt dus niet, pony loopt dan constant scheef, wordt je ook niet vrolijk van.
Op twee leidsels rijden en als hij naar links wil/gaat rechter leidsel korte stukjes loslaten, knijpen en loslaten dus, vooral niet trekken, heb je opeens een pony die er niets meer van snapt, zweep aan de linkerkant er naast en ook een tik durven geven als correctie. Eerst in stap en dan kleine stukjes in draf en consequent zijn. Als hij te veel naar links gaat , op twee leidsels terugsturen in stap en weer opnieuw proberen, eerst in stap en als dat goed gaat even in draf.
Wij hebben hier een rechte brede weg met een witte strepen aan de kant, dus het doel was op de strepen blijven rijden, het heeft even geduurd, maar ik heb nu een pony die zelfs met een lang teugeltje braaf op de streepjes blijft lopen.
Het kost even tijd, maar dan heb je ook wat. Vooral eerst niet te lang oefenen, wel consequent blijven, maar het is best vermoeiend (voor beide) en anders is het voor jou niet leuk en voor de pony ook niet en dat is niet de bedoeling.