[AR] maten bomen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

naomienaran

maten bomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 15:26

hallo allemaal!

ik heb afgelopen week een ontzettend leuke menwagen gekocht met de bedoeling mijn c pony ervoor te zetten. en les te nemen samen.

de mensen hadden in de advertentie erbij gezet dat deze was gebruikt voor een c/d pony en dacht dus dat dit ging passen maar helaas..

de bomen zijn tekort ik heb ze opgemeten op 1.40 dit lijkt mij meer een shet maatje.

mijn vraag luid nu dus. hoelang moeten de bomen minimaal zijn voor een c pony (schoft: 1.39).

ik zie graag de reacties tegemoed!

(mocht je zelf een boom hebben die oogd te passen bij mijn pony dan hoor ik dit graag!)

davinci2412

Re: maten bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:29

Heb je misschien een foto hoe het er uit ziet als hij er tussen staat? Kun je de bomen niet verlengen/verkorten of zijn ze echt een vaste maat?

Keet

Re: maten bomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:38

Van het schoftje gemeten tot ongeveer 50 cm achter de billen :) dat is een mooie lengte voor het lamoen :) en dan zo breed mogelijk aan de achterzijde :)

naomienaran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 15:39

davinci2412 schreef:
Heb je misschien een foto hoe het er uit ziet als hij er tussen staat? Kun je de bomen niet verlengen/verkorten of zijn ze echt een vaste maat?

Heb helaas geen foto zal ik morgen even maken! Het is een vaste boom en korter dan komen zn billen helemaal tegen de rand aan

naomienaran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 15:40

Keet schreef:
Van het schoftje gemeten tot ongeveer 50 cm achter de billen :) dat is een mooie lengte voor het lamoen :) en dan zo breed mogelijk aan de achterzijde :)

Dankjewel dat ga ik zeker even doen!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:26

Bij nieuwe menwagens voor c-pony's zijn de bomen 165 cm lang, zo ook bij onze wagen voor pony van 1.32 hoog.
ze zijn event. wel langer verstelbaar voor grotere pony.