[AR] Welke bodyprotector/rugprotector

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Welke bodyprotector/rugprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 19:57

Hallo :wave:

Vanaf januari mag ik mee gaan doen aan marathons en wil daarvoor al een clinic rijden. Ik was dus alvast rond aan het kijken voor bescherming. alleen ik zie door het bomen het bos niet meer qua protectors.
Dus de vraag welke hebben jullie en hoe bevallen deze?

Even een aanmerking ik heb mijn rug gebroken gehad en kan niet veel hebben in mijn onder rug qua druk

paardje1983

Re: Welke bodyprotector/rugprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 19:59

Race safe

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:00

Ik heb een hows racesafe shortback. :)
Die had ik al voor ik overstapte op mennen maar ik ben er enorm blij mee.
De normale was voor mij te lang, dan tikte ik telkens het zadel aan.
Hij is voor mij top qua lengte en voor mennen als rijden heel comfortabel. :)
Vandaag nog een buitenritje gemaakt onder het zadel en er geen hinder ondervonden qua warmte ofzo met dat lichte windje.

Ik heb laatst de smartrider bodyprotector aangehad bij decathlon, jeetje wat een oncomfortabele rotdingen! :wow:
Keihard, mijn racesafe voel ik amper.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:02

Je moet er van uit gaan dat het niet lekker zit. Ik heb er een van de decathlon bevalt prima sir lancelot hoor ik ook veel goede over weet ook dat hkm hele ligte protectors heeft maar het gaat voornamelijk om de pasvorm dat is bij elke anders dus het is meer een kwestie van passen dan van merkjes wel zou ik absoluut voor eentje gaan met iets van blokjes...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:05

Ik heb een Sir Lancelot, ik heb er echt geen last van! Als je jouw maten doorgeeft via de mail geven ze jou de perfecte maat door. Ik twijfelde namelijk een beetje welke maat ik moest bestellen. Ik ben er blij mee en hij heeft z'n dienst al 2x bewezen :-) Heel blij dat ik 'm aan had haha.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:07

Caroline52 schreef:
Je moet er van uit gaan dat het niet lekker zit. Ik heb er een van de decathlon bevalt prima sir lancelot hoor ik ook veel goede over weet ook dat hkm hele ligte protectors heeft maar het gaat voornamelijk om de pasvorm dat is bij elke anders dus het is meer een kwestie van passen dan van merkjes wel zou ik absoluut voor eentje gaan met iets van blokjes...

Sorry, maar dan heb je nooit een goede aangehad. :n
Ik ben ontzettend gevoelig, pijnpatiënt en voel hem amper.
Echt ik sta er niet bij stil dat ik hem aan heb.
Eerste twee keer hooguit, net als nieuwe schoenen maar daarna niet meer.
Ik trek hem altijd aan met mennen, gewoon omdat hij prima zit.
Die decathlon met blokjes of hows racesafe is echt niet te vergelijken.
Een blok beton vs comfortabel.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 24-07-16 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:07

Sir lancelot heb ik idd voor onder het zadel gehad toen ik nog reed prima ding! Maar zou nu eigenlijk het liefste een rugprotector willen voor de indoors. Ga de andere even opzoeken bedankt voor de tips!

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:14

moonfish13 schreef:
Caroline52 schreef:

Sorry, maar dan heb je nooit een goede aangehad. :n
Ik ben ontzettend gevoelig, pijnpatiënt en voel hem amper.
Echt ik sta er niet bij stil dat ik hem aan heb.
Eerste twee keer hooguit, net als nieuwe schoenen maar daarna niet meer.
Ik trek hem altijd aan met mennen, gewoon omdat hij prima zit.
Die decathlon met blokjes of hows racesafe is echt niet te vergelijken.
Een blok beton vs comfortabel.

Ik heb hem met springen aan en ben bewust dat decathlon niet onder de top protectors valt maar heb er zeker geen last van... Als ik aan het rijden ben merk ik niets meer alleen in het begin de eerste keren dat je het aan hebt merk je het omdat je er dan nog bewust van bent. Ik heb ook lancelot aangehad maar vond persoonlijk de decathlon lekkerder zitten :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:20

Ik zag via agradi allemaal rugprotectors voorbij komen van hkm en kerbl iemand aar ervaring mee?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:21

Ik heb zelf een Sir Lancelot, zit me als gegoten. Maar ik heb er alleen maar ervaring mee als groom achter op de kar. De menner heeft zelf een rugprotector die voor sluit met een rits. Ik heb alleen geen idee welk merk het is. Volgens mij heeft hij zo'n soort van idee: https://www.agradi.nl/kerbl-rugbescherm ... oft-xs.htm

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:24

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:26

Dat lijkt mij persoonlijk niet comfortabel had ook wel eens zoiets aangepast maar vond het zelf niet prettig

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:40

Ik heb een pfiff bodyprotector en een aldi rugbeschermer. Beide zitten prima, hen de aldi beschermer er bij gekocht voor als ik eens een groom heb zonder. Ik heb zelf eigenlijk altijd mijn bodyprotector aan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:45

F_inley schreef:
http://www.decathlon.nl/rugbeschermer-s ... 77870.html

Deze zag ik ook bij decathlon

Het is meer dat hij verplicht is dat ik er eentje zoek ik ben namelijk niet zo'n durfal dus word hoofdzakelijk in draf door de hindernissen en misschien op de rechte stukken een galopje

Deze ligt inderdaad in de winkel in Arnhem! Decathlon heeft prima spullen. Die ook goed zijn en een goede tijd mee gaan.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:12

Voor een rugprotector wachten op een leuke aanbieding van de Lidl.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 00:35

Caroline, als je dat zegt snap ik wel dat je zegt dat het nooit echt lekker zal zitten.
Helaas hoe duurder hoe comfortabeler.
Ik heb dat ding nu echt al jaren, hij heeft ook lang in de kast gelegen omdat ik niet meer reed, bijna verkoop overwogen maar nu weer superblij met dat ding.

Vorig jaar was ik een rondje aan het mennen in de polder, en ik zie mijn pony vanuit een rustig drafje een misstap maken, vol onderuit.
Ik van de wagen af gelanceerd, godzijdank op mijn voeten geland en daarna op mijn stuitje achterover, maar dus wel voor de wielen van mijn wagen belandt.
Kon nog wegkomen, maar dat had heel naar af kunnen lopen.
Ik heb daarna niet meer zonder bodyprotector op mijn wagen gezeten.
Serieus een week op 300 mg tramadol geleefd, zelfs liggen ging amper eerste dagen.
Dat was wel even een eye opener.
Ik heb jaren paragliding gedaan en heb echt heel veel lef, maar dat asfalt beviel niet zo goed zeg maar. O:)

Als ik dan bedenk dat een rugprotector ook toegestaan is en ik lees dat men dat overweegt vraag ik me af of die mensen wel goed wijs zijn. :')
Maar ik besef heel goed dat dat komt omdat ik gevoeld heb hoe hard asfalt is, en dat dat wel een beetje lomp gedacht is. :D _O-

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 07:42

Ik rijd in de marathons met die rugprotector van decathlon :)
Ik heb ook gauw last van de rug maar geen (extra) last van met de r.p

Ze hebben 2 soorten geloof ik, deze is met een brede klittenband voor op de buik (niet heel charmant als je een "buikje" hebt := )
De ander is als een hesje met een rits aan de voorzijde.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 14:28

Bedankt voor de tips! Aldi en lidl hou ik ook in de gaten :j

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:39

Ik heb als rijden een rugprotector van HKM en als groom een Hows racesafe bodyprotector (korte rug).
Als ik de bodyprotector als rijder aan heb, heb ik het gevoel dat ik mijn armen niet voldoende kan bewegen. En ik heb het gevoel dat de schouders van de protector bij mijn oren zit.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:44

Ik heb een Komperdell Cross Ballistic, die ik gebruik bij het rijden.
Erg fijn ding; je voelt hem haast niet zitten. Leuk detail is dat je hem binnenstebuiten ook kunt dragen. :)
Het is wel meer een rugbeschermer dan een body protector:
https://www.wintersport-onlineshop.nl/i ... -2-254.jpg

Ik weet alleen niet of het stevig genoeg is met jouw geschiedenis qua rugblessure...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:50

Ik heb de kerbl protectoflex en vind hem super zitten. De extra flap aan achterkant kan omhoog geklapt worden en daardoor geen gestopt op het zadel. Heb er in het verleden een gekocht en die draagt mijn dochter nu. Was een verkeerde maat en nu heb ik voor mezelf de juiste maat. Zit super met rijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:54

Hier ook een How's racesafe. 1 is al 8 jaar oud ondertussen; z'n geld dus zeker waard. Heb de gewone maat die ik ook met rijden vroeger altijd om heb gehad.
Sowieso heb ik liever bodyprotector dan rugbeschermer. A omdat ik het fijner vind zitten, en B omdat het je ribben en sleutelbeen ook beschermd.
Al helemaal de groom als die eens achterop tegen de groombalk klapt op de stoel met ribben/borst.
Maar als je rugbeschermer wilt zou ik wachten op een aanbieding van de lidl, die voldoen echt prima en zijn mooi prijsje. :j

Kinel en mairead; het is een topic in AR; gaat dus over mennen. :D
Die van mairead ziet er idd wel mooi uit.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 25-07-16 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:55

bora schreef:
Ik heb als rijden een rugprotector van HKM en als groom een Hows racesafe bodyprotector (korte rug).
Als ik de bodyprotector als rijder aan heb, heb ik het gevoel dat ik mijn armen niet voldoende kan bewegen. En ik heb het gevoel dat de schouders van de protector bij mijn oren zit.

Dan heb je niet de juiste maat aan; hij moet ook als je zit op je zadel of op de bok bijv gewoon om je schouders aan blijven sluiten.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 15:00

Ik wacht idd even op de lidl ga geen samengestelde wedstrijden rijden ofzo is puur voor de afwisseling om op stal elke maand de indoor mee te nemen. En zodra we wel met meer vaart gaan ga ik kijken door een sir lancelot denk ik :j

Die van mairead ziet er ook goed uit maar zou die ook met mennen mogen? Weet jij dat melanie?

Hij is namelijk ook de kleur van mijn wagen :D
Laatst bijgewerkt door F_inley op 25-07-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:01

MelanieB schreef:
bora schreef:

Dan heb je niet de juiste maat aan; hij moet ook als je zit op je zadel of op de bok bijv gewoon om je schouders aan blijven sluiten.

In een maat kleiner passen mijn vrouwelijke vormen niet in. Dan is de rug misschien wel goed maar dan past de rest er niet in.