Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yasmijntje schreef:Gewoon niet doen denk ik, tenzij iemand je helpt met het paard trainen die er verstand van heeft.
IsaGlind schreef:ODonoghue schreef:Is er echt een vriendin meegegaan die jouw pony random heeft leren steigeren?
Jup, ik vroeg of ze even met jaar wou wandelen door de wei zodat ik de stal uit kon mesten. Ze wist dat ik bezig was met vrijheids dressuur dus ze vond het wel 'cool' om haar te leren steigeren
RoyceMack schreef:Ik heb ooit een paard het 'voetje geven' op commando geleerd. Zowel vanaf de grond als vanaf zijn rug, en serieus het heel me zovaak bijna mijn knieschijf gekost.
Hij was ZO goed op zijn beloningen dat hij de truc natuurlijk binnen 3 keer onder de knie had, letterlijk. Maar als hij ook maar het idee had dat ik snoepjes in mijn zak deed, gaf hij voetje tot ie dan bijna mijn knieschijven raakte en hij op zijn donder kreeg. Hij deed het dus ook zonder commando.
Dus als je het echt veilig wilt houden, leer je ze het beste geen trucs, zeker geen steiger.
Maar goed, ik denk dat je paard eerst jou 100% moet kennen en andersom, volledig vertrouwen en veel kilometers gemaakt.