[AR] vandaag mee gegaan met een shetland karretje zelf maken??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne5851

vandaag mee gegaan met een shetland karretje zelf maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 17:49

hoi allemaal *\o/*
vandaag ben ik met een meisje mee geweest op een karretje met een Shetlander ervoor <3
we hadden het haar gevraagd omdat wij super graag dat ook met onze eigen Shetlanders willen (voor een karretje zetten)
maar ik vroeg me af is het niet mogelijk om zelf een karretje te maken en dan los tuig er bij te kopen.
ik ben zelf best handig in dat soort dingen alleen in weet niet of ik het op een bepaalde manier wel heel veilig kan maken? :j
iemand een zelf gemaakt karretje of een idee? :?
het liefst zouden we een karretje willen kopen maar ze zijn zo ongelofelijk duur en als ze niet duur zijn zit er geen tuig bij en dat los kopen is nogal moeilijk :evaw:

warschijnlijk staat dit niet bij de goede forum maar ik heb echt hulp nodig en het is een deel van mijn dagversag :j

xx mij

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:20

Als je zelf een karretje wil maken ben je al snel evenveel kwijt aan materiaal en man uren. Koop dan een simpele cavaletti sulky ofzo. Koop er tuig bij van 150 euro en dan kan je minimaal 1 jaar vooruit. Wil je materiaal dat langer mee gaat zal je meer moeten investeren.
En tuig+kar hoeven niet bij elkaar te horen; een enkel tuig past gewoon op een sulky waar 1 pony voor kan. Pas als je meerspan wil gaan rijden heb je aangepast tuig en boom nodig.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:40

xSCWx schreef:
Als je zelf een karretje wil maken ben je al snel evenveel kwijt aan materiaal en man uren. Koop dan een simpele cavaletti sulky ofzo. Koop er tuig bij van 150 euro en dan kan je minimaal 1 jaar vooruit. Wil je materiaal dat langer mee gaat zal je meer moeten investeren.
En tuig+kar hoeven niet bij elkaar te horen; een enkel tuig past gewoon op een sulky waar 1 pony voor kan. Pas als je meerspan wil gaan rijden heb je aangepast tuig en boom nodig.

Ik wil hier iets aan toevoegen ( want verder ben ik het er helemaal mee eens en het scheelt typen :+ ).

Les nemen , want je moet niet zomaar gaan mennen als je het niet kunt. Ook moet je nooit alleen gaan mennen :j

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 18:42

_Femkeeex schreef:
xSCWx schreef:

Ik wil hier iets aan toevoegen ( want verder ben ik het er helemaal mee eens en het scheelt typen :+ ).

Les nemen , want je moet niet zomaar gaan mennen als je het niet kunt. Ook moet je nooit alleen gaan mennen :j

nee klopt ik heb vroeger heel veel men les gehad maar ik wou het zoizo ook nog even inkomen en dat had ik dus bij dat meisje gedaan en ik verzorg me shetje samen met een ander meisje ik ben ook zeker niet van plan om het alleen te doen :j

_Femkeeex

Re: vandaag mee gegaan met een shetland karretje zelf maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:44

+:)+ Dan wens ik je veel succes en ik hoop dat je ergens een goedkoop karretje kan optikken!

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 18:47

_Femkeeex schreef:
+:)+ Dan wens ik je veel succes en ik hoop dat je ergens een goedkoop karretje kan optikken!

ahw dankjewel denk dat het wel lukt en dan nog kijken hoe me shetje het doet <3

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:59

Leuk dat je wilt gaan mennen! Ik zelf zou toch echt op marktplaats gaan rondkijken naar een goedkoop karretje, omdat dat toch het veiligst is. Verder kun je idd tuig van 150 euro kopen en je kunt een tijdje vooruit, mits je het goed onderhoud :D

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 19:00

Nico_lette schreef:
Leuk dat je wilt gaan mennen! Ik zelf zou toch echt op marktplaats gaan rondkijken naar een goedkoop karretje, omdat dat toch het veiligst is. Verder kun je idd tuig van 150 euro kopen en je kunt een tijdje vooruit, mits je het goed onderhoud :D

ja klopt ik ben al druk aan het zoeken maar ik wil het natuurlijk wel goed doen dus ik dacht ik vraag het even :j *\o/* <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:00

De goedkopere karretjes zijn al goedkoper dan materiaal kopen. Dus gewoon even door sparen voor een goed karretje is geen rare of dure optie.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:03

rosanne5851 schreef:
Nico_lette schreef:

ja klopt ik ben al druk aan het zoeken maar ik wil het natuurlijk wel goed doen dus ik dacht ik vraag het even :j *\o/* <3

Als je nog hulp nodig hebt met een karretje zoeken oid pb je maar! :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:18

Een karretje zelf maken kost ook geld. Bovendien zijn zelfgemaakte karretjes vaak (te) zwaar. Bij een shetje moet je toch zeker ook het gewicht in de gaten houden.
Veel succes !

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 21:07

Lukasje schreef:
Een karretje zelf maken kost ook geld. Bovendien zijn zelfgemaakte karretjes vaak (te) zwaar. Bij een shetje moet je toch zeker ook het gewicht in de gaten houden.
Veel succes !

ja klopt of ik zou het door iemand moeten laten doet die daar meer verstand van heeft maar dat kost natuurlijk ook veel geld :j
dankjewel

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 21:09

rosanne5851 schreef:

Als je nog hulp nodig hebt met een karretje zoeken oid pb je maar! :j[/quote]

wat is oid pb??[/quote]

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:20

prive bericht :)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:24

En oid = of iets dergelijks ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:29

VVDD => AR

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:34

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 18:14

Sure_lee schreef:
Misschien kun je deze voor een leuk bedrag kopen? Die zijn nieuw al niet zo duur. Dus gebruikt en niet helemaal netjes mag ik mijn ogen niet te veel kosten.

http://www.bokt.nl/markt/ad/416167/sulky-cavaletti

jaa hadden we ook bekeken maar we hebben er nu 1 gevonden sulky met tuig maat shetlander voor 250,- <3 *\o/*

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:31

Even een tip, als je een karretje met 4 wielen wilt kopen, let er dan op dat er een zwanenhals zit zodat de kar niet over de kop kan gaan als je pony plots omdraait.

(Foto als voorbeeld)
Afbeelding
Het wiel kan hier helemaal doorheen draaien.

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 19:30

daisssx schreef:
Even een tip, als je een karretje met 4 wielen wilt kopen, let er dan op dat er een zwanenhals zit zodat de kar niet over de kop kan gaan als je pony plots omdraait.

(Foto als voorbeeld)
[ [url=m/dqZHxJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het wiel kan hier helemaal doorheen draaien.

Ohw dat wist ik helemaal niet super fijn dankjewel

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:55

Op Bokt markt :)*
bij mentuig en accessoires is gisteren een advertentie geplaatst
voor tuig en wagentje voor 250 euro misschien passend en geschikt???

Succes +:)+

Groet Karin.

rosanne5851

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 22:32

missfalki schreef:
Op Bokt markt :)*
bij mentuig en accessoires is gisteren een advertentie geplaatst
voor tuig en wagentje voor 250 euro misschien passend en geschikt???

Succes +:)+

Groet Karin.

Jaaa we zagen hem vanmorgen al voorbij komen maar hij is te groot voor onze Shetlanders ze zijn tussen de 90 en 1 meter

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:58