[AR] Antieke slee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Antieke slee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 14:03

Dag allemaal,

Vanuit Oostenrijk kreeg ik bericht dat er een partijtje antieke paardenslede's op de kop is getikt. Lijkt me heel leuk, maar mijn paarden zijn niet beleerd om te trekken. Ik zou er dan eentje kopen voor de lol en wie weet eens gaan proberen met de ponie's.

Het gaat om sledes die stammen uit de periode 1850-1880. Ze werden gebruikt om hooi naar hoger gelegen bergweides en stallen te brengen. Ook werden er wel bakken op gezet om schapen in te vervoeren. Het gaat dus om een antiek houten frame met mooi oud balkenhout en met glijders, maar geen luxe zitbak om echt gezelschappen te vervoeren. Dat kan er uiteraard wel op gemaakt worden. Ik vraag me af: zouden hier mensen zijn die daar belangstelling voor hebben? Ik ga er niet 1tje voor de lol kopen, is ook te duur met transport. Sledes zelf kosten ook wel wat. Weet nog niet precies hoe veel. Zal z.s.m. een foto plaatsen.

palousa_boy

Re: Antieke slee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:09

Op zich zoek ik nog wel zoiets, maar de kans is groot dat ik het zelf ga maken ;) dat is een stuk goedkoper als het hout al geen probleem is.