Stichting Roemeense Paarden in Nood ontvangt veel nieuwe en tweedehands paardenspullen. Deze spullen verkopen we tijdens verkoopdagen tegen hele lage prijzen zodat we geld verzamelen voor de reizen naar Roemenië. Nu hebben we enorm veel tuigonderdelen gekregen. Geen complete tuigen maar allerlei onderdelen.
Onze lokale verkoopdagen worden niet veel door mensporters bezocht. Daarbij is het lastige om losse delen te verkopen.
Heeft iemand een goed idee waar we dit tuig aan kwijt kunnen?
Naar Roemenië is helaas geen optie omdat het geen complete tuigen zijn en het transport helaas erg duur is.
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 02-07-16 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Nouvel
Geplaatst: 02-07-16 23:00
Kun je die losse delen niet samenvoegen tot hele tuigen? anders misschien adverteren op MP, of proberen in 1x te verkopen aan een tuigmaker ofzo?
MelanieB
Geplaatst: 02-07-16 23:01
Marktplaats gooien; weet niet wat voor onderdelen het zijn maar vaak toch wel mensen die losse onderdelen kopen/nodig hebben.
Helaas is het niet tot complete tuigen te fabriceren, het is van alles wat en komt van verschillende donaties. Het lastige is ook dat geen van onze vrijwilligers er veel verstand van heeft. We hebben laatst iemand er bij gehad die er wel verstand van heeft en die gaf aan dat het meeste niet waardevol is. En veel stukjes die je echt net nodig moet hebben.
Ik zal eens googelen of er bij ons een tuigmaker in de buurt zit.
Vraag co pater eens in zijdewind die is altijd wel voor zulke dingen te vinden is tuigmaker
Willeke_
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 23:31
pinkie87 schreef:
Vraag co pater eens in zijdewind die is altijd wel voor zulke dingen te vinden is tuigmaker
Thanks! Zal eens bellen. Wel ver rijden vanuit apeldoorn!
Anoniem
Geplaatst: 02-07-16 23:39
De lichtbruine stukken leer zijn teugels, die kun je er altijd uithalen en makkelijk los verkopen omdat daar nog wel vraag naar is aangezien die toch standaard lengtes hebben.
Willeke_
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 23:52
xyzutu2 schreef:
De lichtbruine stukken leer zijn teugels, die kun je er altijd uithalen en makkelijk los verkopen omdat daar nog wel vraag naar is aangezien die toch standaard lengtes hebben.
Weer wat geleerd Maar we willen het graag in een keer verkopen
Anoniem
Geplaatst: 02-07-16 23:55
Door de teugels apart te verkopen (en dat zijn er volgens mij niet erg veel als ik de stapel zo zie) kun je meer geld verdienen. Zo'n € 15-20 voor een enkelspan leidsel en meerspan gaat 2ehands vanaf € 30. Als je de tijd hebt zou ik die toch los proberen te verkopen. De rest kun je alsnog op één hoop gooien en verkopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-16 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Willeke_
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 23:58
xyzutu2 schreef:
Door de teugels apart te verkopen (en dat zijn er volgens mij niet erg veel als ik de stapel zo zie) kun je meer geld verdienen. De rest kun je alsnog op één hoop gooien en verkopen.
Wat kunnen we voor teugels vragen?
Ania
Geplaatst: 02-07-16 23:59
Willeke_ schreef:
xyzutu2 schreef:
Door de teugels apart te verkopen (en dat zijn er volgens mij niet erg veel als ik de stapel zo zie) kun je meer geld verdienen. De rest kun je alsnog op één hoop gooien en verkopen.
Het zou ook goed kunnen dat er ook zwarte teugels/leidsels bij zitten, die zou ik er ook zeker uithalen aangezien die nog wat meer gezocht zijn. Traditioneel hoort bij een zwart tuig namelijk lichtbruine leidsels, maar steeds meer menners vinden helemaal zwart mooier. De zwarte leidsels zijn net als de bruine dunner en smaller dan het overige leer, en je kunt ze altijd nog herkennen aan hun uiteindes, mocht je verdwalen tussen al het leer: leidsels hebben aan 1 kant teruggeslagen uiteindes net zoals bij normale rij-teugels, namelijk de plek waar je ze door het bit haalt en dan aan zichzelf vastgespt. Alle leren riemen met zulke teruggeslagen uiteindes zijn teugels.
Willeke_
Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 16:39
Spullen zijn inmiddels uitgezocht!
We willen het voor hele lage prijzen verkopen. Ter indicatie voor de verhoudingen: op onze verkoopdagen worden alle dekens voor 10,- verkocht en dekjes voor 2,-