Nou weet ik niks van mennen, maar van paarden weet ik gelukkig meer en of je er nu op zit of er achter zit, paard moet toch eten, gepoets worden, uitgemest worden etc. Dus ja, tuurlijk kon ik helpen, ik had toevallig toch twee dagen vrij.
Het team waarvoor ik groom is een tweespan team, maar bestaat uit drie paarden. Ene pard is beter in dressuur andere paard is beter in de marathon en t derde paard is dan weer voorzichtiger met de kegeltjes. Team is pas sinds vorig jaar kompleet, waarvan paard no 3 echt nog een baby is met ijn zes jaar.
Mag ik jullie voorstellen (onderweg naar de keuring op de eerste dag):

Waarborg, Viktor en Emiel
Op t straatje, waar His Royal Highness nog even voorbij kwam gereden

Wat mij t meeste opviel was de manier van huisvesting. Want behalve een paard of 3-5-7 per team neem je ok nog eens 2 menwagens mee (de dressur of presentatie wagen en de marathon wagen), voor 4 dagen voer (dus veeel hooi!), stalbedekking, Tuig voor 3 paarden * 3 (presentatie, marathon en training) etc enz.....
Dus met een paard kan je t eenvoudig houden, gewoon klein weitje afzetten:

Of een basic overkapping waar je een stand van maakt:

Of je vouwt je plastic schuilstal uit en tovert dit om tot 4 ponystallen (of 2 paardenstallen):

Of je doet gewoon luxe en hebt alles in hardboard, alsof paard gewoon in een normale stal staat:

Uiteraard moet er getraind worden (Emiel vond vlechtjes niet meer nodig):

Voordat t echte werk kon beginnen op vrijdag:

(een prachtig paar van de Ier Capstick):

Al dat poetsen, vlechten en harde werk ziet er prachtig uit:

Vandaag de Marathon, morgen de kegeltjes. Een leuke ervaring, daar tussen de menners, allemaal best ontspannen (vooral voor zon 2* evenement). Helaas moest ik gisteren alweer naar huis, dus ik hoop dat ze t goed blijven doen ook zonder mij erbij