[AR] CAI 2* Sandringham - Juni 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmb

CAI 2* Sandringham - Juni 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 19:02

Ik werd vorige week last minute gevraagd door een vriendin om te komen helpen bij een 2* menwedstrijd in de achtertuin van Koningin Elizabeth (Sadringham is het Engele paleis het Loo Zal ik maar zeggen).
Nou weet ik niks van mennen, maar van paarden weet ik gelukkig meer en of je er nu op zit of er achter zit, paard moet toch eten, gepoets worden, uitgemest worden etc. Dus ja, tuurlijk kon ik helpen, ik had toevallig toch twee dagen vrij.
Het team waarvoor ik groom is een tweespan team, maar bestaat uit drie paarden. Ene pard is beter in dressuur andere paard is beter in de marathon en t derde paard is dan weer voorzichtiger met de kegeltjes. Team is pas sinds vorig jaar kompleet, waarvan paard no 3 echt nog een baby is met ijn zes jaar.

Mag ik jullie voorstellen (onderweg naar de keuring op de eerste dag):
Afbeelding
Waarborg, Viktor en Emiel

Op t straatje, waar His Royal Highness nog even voorbij kwam gereden _/-\o_
Afbeelding

Wat mij t meeste opviel was de manier van huisvesting. Want behalve een paard of 3-5-7 per team neem je ok nog eens 2 menwagens mee (de dressur of presentatie wagen en de marathon wagen), voor 4 dagen voer (dus veeel hooi!), stalbedekking, Tuig voor 3 paarden * 3 (presentatie, marathon en training) etc enz.....

Dus met een paard kan je t eenvoudig houden, gewoon klein weitje afzetten:
Afbeelding

Of een basic overkapping waar je een stand van maakt:
Afbeelding

Of je vouwt je plastic schuilstal uit en tovert dit om tot 4 ponystallen (of 2 paardenstallen):
Afbeelding

Of je doet gewoon luxe en hebt alles in hardboard, alsof paard gewoon in een normale stal staat:
Afbeelding

Uiteraard moet er getraind worden (Emiel vond vlechtjes niet meer nodig):
Afbeelding

Voordat t echte werk kon beginnen op vrijdag:
Afbeelding

(een prachtig paar van de Ier Capstick):
Afbeelding

Al dat poetsen, vlechten en harde werk ziet er prachtig uit:
Afbeelding

Vandaag de Marathon, morgen de kegeltjes. Een leuke ervaring, daar tussen de menners, allemaal best ontspannen (vooral voor zon 2* evenement). Helaas moest ik gisteren alweer naar huis, dus ik hoop dat ze t goed blijven doen ook zonder mij erbij :P .

_Sofie

Re: CAI 2* Sandringham - Juni 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:33

Dat lijkt me een hele toffe ervaring!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:36

Gaaf hoor! Ik heb nog even getwijfeld om mee te doen; wellicht volgend jaar/jaar erna; mooie wedstrijd!
Hele mooie ervaring zo; en leuk die foto's; wat stalling betreft kun je in de mensport je creativiteit wel kwijt!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:46

Wat gaaf om te zien al die soorten stallingen. En dat schimmel span gaaf! :)

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 00:41

*\o/* *\o/* UIteindelijk resultaat: 3de!!! *\o/* *\o/* *\o/* Woop Woop. Ze komen er wel :)

Ja MelanieB was erg leuk. HRH (his royal highness) (aka de man van...) was er de hele tijd bij. Hij is tenslotte de hoofd orgaisator (zal ie met zijn 95 jaar wel uitbesteed hebben), maar je kon hem zien genieten en hij was er echt de hele dag bij, of t nu voorkeuring was, dressuur of wat anders.
Oh en praktische tip, ze hebben er alleen water, geen stroom, dus als je volgend jaar gaat, dan generator meenemen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:45

ohhh wat had ik daar graag bij willen zijn :o

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:12

Wat een leuk verslag!! Snap dat je er van hebt genoten :-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:10

Oeh wat een mooi span met vossen. Prachtig.

Leuk om te zien. Leuke foto's.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:59

Waauw, wat leuk :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:26

Kimmb schreef:
*\o/* *\o/* UIteindelijk resultaat: 3de!!! *\o/* *\o/* *\o/* Woop Woop. Ze komen er wel :)

Ja MelanieB was erg leuk. HRH (his royal highness) (aka de man van...) was er de hele tijd bij. Hij is tenslotte de hoofd orgaisator (zal ie met zijn 95 jaar wel uitbesteed hebben), maar je kon hem zien genieten en hij was er echt de hele dag bij, of t nu voorkeuring was, dressuur of wat anders.
Oh en praktische tip, ze hebben er alleen water, geen stroom, dus als je volgend jaar gaat, dan generator meenemen.

Das zeker een praktische tip; die zal ik onthouden bedankt!
Leuk dat ie er zo betrokken bij is; tis ook een prachtige sport natuurlijk!
Gefeliciteerd nog met de 3e plek +:)+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:30

Wat leuk dit nog eens te zien! en gefeliciteerd!!

MelanieB schreef:
Kimmb schreef:

Das zeker een praktische tip; die zal ik onthouden bedankt!
Leuk dat ie er zo betrokken bij is; tis ook een prachtige sport natuurlijk!
Gefeliciteerd nog met de 3e plek +:)+

Toen ik er 2 jaar geleden het wk reed hadden we gelukkig wel stroom.