[AR] Ervaringen gezocht: Tinker (1,50) voor ponywagen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerkyara

Ervaringen gezocht: Tinker (1,50) voor ponywagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 14:31

Hoi!

Wij hebben een marathonwagen gekregen van vrienden :) Volgens vriendjelief hadden er kwpn'ers voor gestaan, dus ik ging er vanuit dat de wagen groot genoeg zou zijn voor mijn Tinkermerrie van 1,50m . Bij aankomst viel de wagen even iets kleiner uit dan verwacht en bleek dat er welsh pony's voor hebben gelopen. Nu is mijn Tinker niet heeel groot, maar natuurlijk wel een slag groter dan een welshje. Nu is mijn vraag: zitten er risico's aan zoiets? De lamoen is groot genoeg, net zo groot als die van mijn eigen wagen, hij moet alleen iets breder gemaakt worden. Qua afstand tussen haar en de wagen zit er bij deze zelfs meer ruimte tussen dan bij mijn eigen. Hij is iets smaller en lager dan mijn eigen wagen. Maakt dit uit??

Groetjes!

Ymor

Re: Ervaringen gezocht: Tinker (1,50) voor ponywagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:32

Je hebt kans dat de wagen te licht is en dat is echt niet fijn rijden. Maar dat zal je uit kunnen proberen. Kun je wel over haar heen kijken denk je? Je moet natuurlijk wel goed zicht hebben.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:34

Kun je als je op de bok zit nog over je paard heen kijken? Dat is namelijk wel belangrijk

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:48

Eigenlijk moet de schofthoogte en de zithoogte gelijk zijn en de leidsels in een rechte lijn lopen.
Onze tinker is 148, maar die durfden we niet voor onze ponywagens te zetten.
Als het een gewone pony van 1.48 was geweest hadden we het wel geprobeerd, maar een tinker is zo sterk (en die van ons zo voorwaarts) en daar dan zo'n licht karretje achter, we vonden dat geen prettig idee.
Als het dan fout gaat dan gaat het ook goed fout.
We hebben maar een cob wagen aangeschaft en dat gaat prima, pony blij en wij blij.

Orlando2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:22

Als het tuig, het limoen en het uitzicht goed is kun je gewoon mennen naar mijn idee, maar hij heeft waarschijnlijk wel langere benen, zorg ervoor dat ie niet over de bomen heen kan stappen, dan heb je echt een probleem...

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 19:30

Dank allemaal, ik denk dat het dan wel kan. Ik kan over haar heen kijken en de lengte van de lamoen is hetzelfde als van onze eigen wagen. We gaan hem opknappen en dan kan ie mee het bos in :)