Wie weet er grondwerk oefeningen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xfbdg

Wie weet er grondwerk oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 19:02

Hoi!

Ik zou aankomende vrijdag graag wat grondwerk oefeningen doen en ik weet er ook wel veel alleen, weten jullie nog oefeningen of spelletjes die erop aansluiten? En is clickertraining aan te raden?

Bedankt alvast!

Leentje_P

Re: Wie weet er grondwerk oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:06

Welke grondwerk-methode gebruik je op dit moment? Clickertraining is weer anders dan bijv Emiel voest-methode, Parelli, Anderson etc.

Heb zelf de ervaring met clickertraining dat het leuk is voor kunstjes maar niet "functioneel" voor de dominantieverhouding tussen paard en ruiter. Het paard gaat de clicker zien als een vervanging voor het snoepje. (betekent niet dat clickertraining met een goede dominantie-verhouding wel degelijk leuk en functioneel is, alleen niet om een goede dominantie-verhouding op te bouwen)

xfbdg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 17:23

Leentje_P schreef:
Welke grondwerk-methode gebruik je op dit moment? Clickertraining is weer anders dan bijv Emiel voest-methode, Parelli, Anderson etc.

Heb zelf de ervaring met clickertraining dat het leuk is voor kunstjes maar niet "functioneel" voor de dominantieverhouding tussen paard en ruiter. Het paard gaat de clicker zien als een vervanging voor het snoepje. (betekent niet dat clickertraining met een goede dominantie-verhouding wel degelijk leuk en functioneel is, alleen niet om een goede dominantie-verhouding op te bouwen)

Op dit moment gebruik ik de Parelli methode

Leentje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:37

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:49

Misschien ook handig om te weten in welk level je speelt :) je kunt met de games namelijk heel veel combineren en extra uitdagingen er in brengen.

Lagoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:14

begin eerst met kusje, shake, voetje, voedsel weigeren etc.

Sennebenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:21

Leentje_P schreef:

wat bedoel je precies met methodes enz. ik wil graag beginnen met vrijheidsdressuur.