Verkeerd steigeren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Horses_life2

Verkeerd steigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 17:26

Hoi, mijn verzorg shetlander kan steigeren op commando (heeft de eigenaar aangeleerd) maar ze staat verkeerd met haar achterbenen en leunt vgm niet goed. Ook al staat ze vierkant, als ik dan het commando geef, 'springt' ze met haar achterbenen uit elkaar, wat maakt dat ze niet op de goede manier steigert. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?

Amable

Re: Verkeerd steigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:51

Heb je een foto hiervan? Want achterbenen uit elkaar zetten is logisch, dan is het makkelijker om het hele gewicht over haar achterbenen te verdelen.

XXIlseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:20

als het eenmaal verkeerd is aangeleerd, ik kan iet beoordelen of dat werkelijk zo is, dan is het lastig om het weer af te leren. Maar niets is onmogelijk, met veel geduld lukt het wel.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:30

Waarom zou je het überhaupt willen gebruiken? Wat is de toegevoegde waarde ervan.

Sorry ik ben bevoordeeld, zie zo vaak paarden en pony's die de handel op gaan en zelfs afgemaakt moeten worden omdat zulke "kunstjes" verkeerd aangeleerd worden door mensen die er totaal geen verstand van hebben.

Mijn tip? Ga met deze pony naar iemand die echt weet wat hij doet en hoe iets veranderd kan worden. Ga niet zelf lopen rommelen.

Ninapaard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:18

Als de pony 'fout' steigert zou ik er nu direct mee stoppen, kan schadelijk zijn voor zijn lijf, lijkt mij. Verder snap ik dat kunstjes hartstikke schattig en leuk kunnen zijn maar ik zou er echt mee oppassen, voor je het weet gaat het mis. Ik had een pony die voetjes en kusjes kon geven en dat is wel eens fout gegaan, maar steigeren is in mijn ogen nog veel gevaarlijker dan onschuldige kunstjes dus ik zou echt uitkijken met wat je doet, niet zomaar eraan gaan sleutelen.